کد خبر: 836253
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۸
مدیر شهرسازی و معماری راه و شهرسازی اردبیل:
مدیر شهرسازی و معماری راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: از 26 شهر استان اردبیل تاکنون به لحاظ وظیفه اداری و قانونی طرح جامع 23 شهر را تهیه و مصوب کردیم.
بهنام محمدی در گفتگو با خبرنگار جوان آنلاین در اردبیل اظهار کرد: از جهت اداری مدیریت شهرسازی و معماری دارای 4 اداره است که شامل معماری و طراحی شهری، اداره طرح های کالبدی، اداره نظارت بر کارهای توسعه عمرانی و دبیرخانه کمیسیون های تخصصی است.

وی ادامه داد: ما در قالب اداره نظارت بر کارهای توسعه عمران شهری وظیفه تهیه طرح های مختلف توسعه شهری و تقسیم بندی کارها براساس مقیاس استانی را مورد توجه قرار دادیم به طوری که نسبت به تهیه طرح جامع ناحیه ای در استان اردبیل اقدام کرده ایم.

مدیر شهرسازی و معماری راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: این طرح جامع ناحیه ای شامل 4 ناحیه مغان، مشگین شهر، اردبیل و ناحیه خلخال است که در زیرمجموعه طرح توسعه عمران شهری و طرح جامع قرار گرفته است.

محمدی بیان کرد: وظیفه اداری ما تهیه طرح جامع برای هر 26 شهر استان اردبیل است که تاکنون برای 23 شهر طرح جامع تهیه کردیم و نسبت به تصویب آن نیز اقداماتی آغاز شده است.

وی اظهار داشت: در این 23 شهر که مشمول تهیه طرح جامع است ما یک افق 10 ساله را برای این طرح ها پیش بینی کردیم تا قبل از پایان 10 سال طرح بازنگری مورد توجه قرار گیرد.

مدیر شهرسازی و معماری راه و شهرسازی استان اردبیل با بیان اینکه طرح جامع خلخال و مشگین شهر در حوزه بازنگری در دست تهیه است بیان کرد: طرح جامع پارس آباد نیز توسط مشاور در حال بازنگری است.

محمدی به طرح های تفصیلی نیز اشاره و خاطرنشان کرد: از 23 شهر دارای طرح جامع تنها 20 شهر از طرح تفصیلی مصوب و ابلاغی بهره مند هستند.

وی افزود: سه شهر شامل نیر، نمین و سرعین در اولویت تهیه طرح تفصیلی قرار دارند که پیش بینی می کنیم طرح تفصیلی نمین تا پایان امسال تکمیل شود.

مدیر شهرسازی و معماری راه و شهرسازی استان اردبیل اظهار کرد: علاوه بر تهیه طرح وظیفه ما نظارت بر چگونگی اجرای آنهاست.

محمدی وظیفه اداره طرح های کالبدی را تهیه طرح ها در مناطق شهری با راهبری طرح های مصوب اداره کل راه و شهرسازی اعلام کرد و گفت: در مرحله کمیسیون تخصصی نیز دو مرجع، تصمیم گیری انجام می دهند تا تغییرات احتمالی اعمال شود.

وی ادامه داد: کمیسیون ماده 5 در قالب طرح تاسیس شورای عالی شهرسازی و معماری ایران و کارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی است که زیرمجموعه برنامه ریزی های توسعه ای به شمار می روند به طوری که پرونده هایی که طرح با تغییراتی در قالب طرح تفصیلی مطرح شده می تواند بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

مدیر شهرسازی و معماری راه و شهرسازی استان اردبیل دو وظیفه کمیسیون ماده 5 را تغییرات طرح های تفصیلی در محدوده شهرها و تصویب طرح های تفصیلی اعلام کرد و بیان داشت: کارگروه تخصصی وظیفه تصویب طرح جامع شهری و ناحیه ای را بر عهده دارد و پرونده های خارج از محدوده و حریم شهرها نیز در قالب طرح تولیدی و خدماتی مورد توجه قرار گرفته است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر