کد خبر: 836199
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۱
ويگن سركيسيان، وزير دفاع جمهوري ارمنستان كه به دعوت رسمي‌ وزير دفاع جمهوري اسلامي ايران در صدر يك هيئت عاليرتبه دفاعي به تهران آمده است، صبح ديروز پس از انجام مراسم استقبال رسمي از وي با همتاي ايراني خود ديدار و درباره مسائل دوجانبه، منطقه‌اي و بين‌المللي گفت‌وگو كردند.
به گزارش اداره كل تبليغات دفاعي وزارت دفاع، در اين مذاكرات، سردار دهقان با اشاره به اشتراك و پيوندهاي فرهنگي و تاريخي فراوان ميان ايران و ارمنستان و ابراز خرسندي از روند رو به رشد مناسبات دو كشور گفت: جمهوري اسلامي ايران با دارا بودن 15 همسايه، دومين كشور جهان از نظر تعداد همسايه است كه همواره بر حسن همجواري و داشتن بهترين سطح روابط با همسايگان تأكيد داشته و براي استقرار صلح، ثبات و امنيت پايدار در منطقه هزينه‌هاي زيادي را متحمل شده است.

وزير دفاع كشورمان با بيان اينكه مشكلات منطقه صرفاً از طريق گفت‌وگو و مذاكره به شيوه‌اي مسالمت‌آميز قابل حل و فصل است، اظهار داشت: توسل به زور براي حل مشكلات منطقه مورد تأييد نيست و جمهوري اسلامي ايران براي حل مشكلات منطقه از هيچ كوششي دريغ نمي‌كند. سردار دهقان گفت: مبارزه مستمر و قاطع با تروريسم و عوامل ناامن‌ساز و بي‌ثبات‌كننده در منطقه از سياست‌هاي اصولي جمهوري اسلامي ايران به شمار مي‌رود. وي خاطر نشان كرد: تحركات اخير رژيم صهيونيستي در گسترش شهرك‌سازي در اراضي اشغالي و زير پا گذاشتن قواعد و قوانين بين‌المللي از جمله اقدامات ناامن‌ساز در منطقه است كه بايد به طور همه‌جانبه با آن مقابله شود.

در اين ديدار ويگن سركيسيان، وزير دفاع جمهوري ارمنستان نيز طي سخناني با ابراز خرسندي از سفر به جمهوري اسلامي ايران به ويژه در ايام دهه فجر و سالروز ورود امام خميني(ره) به ايران تصريح كرد: ما اين روز تاريخي را نقطه عطفي در تاريخ ايران مي‌دانيم. وي با اشاره به اهميت و موقعيت ممتاز جمهوري اسلامي ايران در منطقه و جهان بر علاقه‌مندي دولت ارمنستان به گسترش همكاري و ارتقاي سطح مناسبات با ايران تأكيد كرد. ويگن سركيسيان گفت: اين علاقه‌مندي بين دو ملت نيز براي داشتن روابطي حسنه و همه‌جانبه وجود دارد. وزير دفاع ارمنستان با بيان اينكه ما خواهان تقويت و گسترش همكاري‌هاي دفاعي با ايران هستيم، تصريح كرد: معتقديم اين سفر مي‌تواند زمينه‌ساز اين همكاري‌ها باشد.

وي افزود: ما با ايجاد هرگونه تنش در منطقه و ميان همسايگان مخالفيم و از تلاش جمهوري اسلامي ايران براي مهار تنش‌ها و بحران‌ها در منطقه قدرداني مي‌كنيم و ايران را آرامبخش منطقه مي‌دانيم. ‌
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار