کد خبر: 836197
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰
پالايشگاه غلات زر كه با حضور رئيس‌جمهور افتتاح شد با تغيير كاربري زمين‌هاي كشاورزي به بهانه ايجاد اشتغال براي اهالي اين منطقه در روستاي قاسم‌آباد ساوجبلاغ ساخته شده است.
در هركجاي كشور كه زمين كشاورزي تغيير كاربري يابد از سوي سازما‌ن‌هاي مختلف از دهداري، فرمانداري و ادارات استان‌هاي وزارت جهاد كشاورزي مورد بازخواست قرار گرفته و بناي ساخته شده تخريب مي‌شود اما كارخانه زر ماكارون با خريد 70 هكتار از زمين‌هاي كشاورزي روستاي قاسم‌آباد از توابع ساوجبلاغ، پالايشگاه غلات زر را در اين منطقه راه‌اندازي كرده است. به گفته يك منبع آگاه، مجوز ساخت اين مجتمع صنعتي از فرماندار اين منطقه به بهانه ايجاد شغل براي اهالي اين روستا و توابع آن اخذ شده است اما نه تنها شغلي ايجاد نشده بلكه تمامي كاركنان اين پالايشگاه از تهران و كرج جذب شده است، حتي يك كارگر نيز از اين روستا مشغول به كار نشده است.

رئيس‌جمهور روز گذشته با سفر به استان البرز در اين مجتمع صنعتي و غذايي حضور يافت و با توضيح مديران و متخصصان در جريان روند اقدامات و فعاليت‌هاي پالايشگاه غلات زر قرار گرفت. همچنين همزمان با حضور رئيس‌جمهور در مجتمع فرآوري عميق غلات، كلنگ آغاز عمليات اجرايي طرح زركام (توليد بيسكوئيت، كلوچه، شيريني‌هاي غيرآردي و شكلات) بر زمين زده شد. نقش‌آفريني به عنوان بندر خشك، استقرار در تقاطع ترانزيتي درون‌كشوري و دسترسي به شبكه ريلي سراسري از مهم‌ترين ويژگي‌هاي اين پالايشگاه است كه با كاهش هزينه‌هاي حمل و نقل، قدرت رقابتي ايران را در بازارهاي بين‌المللي افزايش خواهد داد...

در ميان فعالان اين صنعت پرسش‌هاي فراواني از چگونگي دريافت مجوز ساخت و تغيير كاربري زمين‌هاي كشاورزي وجود دارد كه لزوم ارائه اسناد و مدارك قانوني اين مجتمع و شفاف‌سازي را ضروري مي‌سازد. همچنين ميزان اشتغالي كه ايجاد شده و كارگراني كه از اين روستا و توابع آن جذب شده نيز همچنان مورد سؤال است كه نياز به پيگيري از سوي سازمان‌هاي مربوطه به ويژه وزارت جهاد كشاورزي دارد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
رضا جعفرپناه فومني
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۳
0
0
با سلام، اين فرماندار و رئيس جمهور را بخاطر تضييع حق كشاورزان و تغيير غيرقانوني زمينهاي كشاورزي بايد محاكمه و بركنار كرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار