کد خبر: 836191
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۲
گندم زماني
وزیرعلوم در مورد عدم تأييد مدارك فارغ‌التحصيلان سال گذشته دانشگاه آزاد گفته است: تمام فارغ‌التحصيلان دانشگاه آزاد كه رشته‌هاي آنها مجوز قانوني و رسمي داشته‌اند، مورد تأييد هستند و آنهايي كه غيرمجاز بوده، بايد خودشان اين مشكل را حل كنند.

به همين راحتي!
البته آقاي وزير نگفته است منظور از خودشان دقيقاً چه كسي است، دانشجويان يا دانشگاه آزاد اسلامي؟!
اما به هر حال اينكه شخص اول آموزش عالي كشور خود را از حلال بودن اين مشكل مبرا دانسته، در جاي خود بسيار جالب است!

ماجرا باز هم بر مي‌گردد به يك اختلاف نظر ميان دانشگاه آزاد و وزارت علوم، چنانكه مطلعيد دانشگاه آزاد به عنوان يكي از زيرنظام‌هاي آموزش عالي خطايي را انجام داده و تعداد بسياري رشته بدون مجوز وزارت علوم راه‌اندازي كرد.  دانشجويان هم مطابق معمول، بي‌خبر از دعواهاي وزارت علوم و دانشگاه آزاد در آزمون ثبت‌نام كردند، آزمون دادند و در اين رشته‌ها مشغول به تحصيل شدند، هزينه كردند و وقت و عمر گذاشتند و فارغ‌التحصيل شدند ولي حالا به همين راحتي وزير گفته است مدرك آنها تأييد نمي‌شود و خودشان بايد مشكل را حل كنند؟!
مگر نه اينكه وزارت علوم ناظر به زير مجموعه (دانشگاه آزاد) خود است؟ پس چرا كار بررسي اين اقدام دانشگاه آزاد تا حدي طولاني شد كه دانشجويان فارغ التحصيل هم شدند؟!
اصلاً آقاي وزير مگر خودتان چند وقت پيش نگفته بوديد مشكل رشته‌هاي دانشگاه آزاد از طريق شوراي گسترش آموزش عالي حل مي‌شود و دانشجويان نگران مدركشان نباشند؟!
گفتيم نگراني و ياد مشكل چند وقت پيش افتاديم كه در قضيه اختلاف نظر با دانشگاه آزاد در رابطه با مجري برگزاري كنكور ارشد و دكتري ۹۶ هم گفتيد: داوطلبان نگران نباشند!
انتهاي «نگران نباشيد» دانشجويان دانشگاه آزاد كه به اين ختم شد، خودشان مشكل‌شان را حل كنند، حالا نگران نباشيد در مورد داوطلبان آزمون‌هاي دكتري و ارشد به كجا برسد، خدا مي‌داند.

راستي چه خبر از عودت هزينه ثبت نام داوطلبان آزمون دكتري 96 در دانشگاه آزاد؟!
نمي‌دانيم چرا انتهاي اختلاف نظرهاي وزارت علوم با سايرين، هدر رفت هزينه تنها از جيب دانشجويان و خانواده‌ها است و به قول معروف به جاي اينكه از آسمان به زمين ببارد از زمين به آسمان مي‌بارد!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار