کد خبر: 836098
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۹
استاندار اصفهان:
پروژه نمایشگاه بزرگ اصفهان یک ابَرطرح ملی و پروژه ای فاخر برای چند دهه آینده استان است و با وجود چنین پروژه هایی استان اصفهان بار دیگر جایگاه نخست خود را در میان استان های کشور به دست می آورد.

استاندار اصفهان صبح امروز در بازدید از پروژه نمایشگاه بزرگ اصفهان با بیان این که استان اصفهان در دهه های 60 و 70، استان تراز یک کشور بود اما در دهه های اخیر در برخی مؤلفه ها رو به افول رفت، افزود: با بهره برداری از پروژه هایی مانند نمایشگاه بزرگ اصفهان، شهرک سلامت، توسعه فرودگاه اصفهان و مانند آن استان اصفهان جایگاه پیشین خود را احیا خواهد کرد.

رسول زرگرپور اذعان کرد: بهره برداری از نمایشگاه بزرگ از آرزوهای من است و با بازدید امروز از میزان پیشرفت، دقت و سرعتی که در اجرای این پروژه وجود دارد ابراز رضایت می کنم.

وی تصریح کرد: نمایشگاه اصفهان باید مکانی فاخر، دارای زیبایی های بصری، طراحی و معماری خاص و منطبق با نمونه های مدرن جهانی باشد که خوشبختانه این موارد در این پروژه به خوبی رعایت شده است.

وی خاطر نشان کرد : بزرگ ترین مشکلی که این پروژه را چندین سال متوقف کرد، عدم رغبت و تمایل سهامداران برای افزایش سرمایه بود که خوشبختانه با ورود شهرداری و اتاق بازرگانی، دو مجموعه با انگیزه ای بسیار قوی برای بهبود شرایط اقتصادی و صنعتی استان در کنار هم قرار گرفتند و اکنون این پروژه با همت ویژه مرکز نمایشگاه اصفهان در حال پیشرفت است.

زرگرپور تأکید کرد: در صورت تأمین بودجه و با روند فعلی که در بازدید امروز مشاهده کردم، این پروژه در نیمه نخست سال 96 قابل بهره برداری خواهد بود.

وی با اعلام این مطلب گفت : سازماندهی روند اجرا و انتخاب پیمانکاران با دقت و حساسیت بالایی انجام شده و تنها توصیه من به مسوولان این پروژه، دوراندیشی توسعه فضای فیزیکی نمایشگاه برای چند دهه آینده است تا مشکلی که در خصوص توسعه فرودگاه اصفهان با آن مواجه هستیم، تکرار نشود.

استاندار اصفهان تلاش مضاعف مسوولان نمایشگاه در مسیر بهره برداری از این پروژه را مثال زدنی خواند و بیان داشت: اطمینان دارم که در سال های آینده شهروندان به فکر و ایده ای که در پس خلق این بنا وجود داشته، افتخار خواهند کرد.

در ادامه این باز دید مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان گفت: پروژه نمایشگاه بزرگ اصفهان به معنای واقعی یک شهر هوشمند است که در میان پروژه های نمایشگاهی ایران، نظیر ندارد.

رسول محققیان، افزود: در این مجموعه توجه و دقت ویژه ای به بحث ذخیره انرژی و عدم اتلاف منابع آب، برق و گاز اعمال شده و زیرساخت های لازم به منظور استفاده از آب باران و آب سطحی به منظور آبیاری فضای سبز، استفاده از چیلرهای جذبی برای کنترل دما، سیستم تصفیه فاضلاب برای بازیافت آب و مواردی مانند آن پیش بینی شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار