کد خبر: 836035
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۴
جانشین فرمانده لشکر 17 علی بن ابیطالب استان قم گف: یادواره شهدای مدافع حرم استان قم با عنوان «مدافعان کریمه مدافعان عقیله» برگزار خواهد شد.
به گزارش ایسنا، رستمعلی رفیعی - رئیس ستاد یادواره شهدای مدافع حرم استان قم - درباره شهدای مدافع حرم بیان کرد: باید به این نکته توجه داشت که در تجلیل از شهدا به دنبال فرد نمی‌رویم و احساسی عمل نمی‌کنیم. شهیدان مدافع حرم حقیقت‌هایی که می‌رفت در فهم نادرست تاریخ به فراموشی سپرده شوند را احیا کردند.

وی خاطرنشان کرد:‌ شهدای مدافع حرم حقیقت را با خون خود از بین انبوه تبلیغات عظیم به بیرون کشیدند تا به نسل‌های بعدی منتقل شود و این شهیدان را باید با اهدافشان به دنیا معرفی کنیم. این یادواره نیز دارای عنوان مجاوران کریمه اهل بیت، مدافعان عقیله است. بنابراین شناساندن چهره شهر کریمه اهل بیت در این یادواره نیز یکی دیگر از اهداف ما خواهد بود.

رفیعی یادآور شد: تجلیل و تکریم شهدا و خانواده‌های آنها و تقویت و معرفی مبانی جبهه مقاومت از دیگر اهداف این یادواره است، بنابراین در این یادواره دنبال تبیین حضور در جبهه مقاومت از طریق مبانی انقلاب اسلامی هستیم.

رئیس ستاد یادواره شهدای مدافع حرم استان قم با اشاره به مبانی انقلاب گفت: اسلام، استکبارستیزی، حفظ استقلال از مبانی انقلاب است، که مورد تعرض دشمنان است که باید در این زمینه اقدامات لازم انجام شود. حفظ کرامت انسانی از دیگر آرمان‌های انقلاب است، امروز انسان مورد تعرض قرار گرفته و حق حیات از او گرفته شده است.

رفیعی خاطرنشان کرد:  یادواره شهدای مدافع حرم استان قم با عنوان «مدافعان کریمه مدافعان عقیله»  در روز 13 بهمن همزمان با سالگرد شهدای عملیات شکست حصر شهرک‌های نبل و الزهرا برگزار خواهد شد. این یادواره پس از نماز معرف و عشا در مجتمع فرهنگی امام خمینی واقع در گلزار شهدای علی بن جعفر با سخنرانی سردار آبنوش، معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه خاتم الانبیا (ص) برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد:‌ دیدار خانواده شهدای زیبنیون و فاطمیون و هیأت‌های مذهبی استان قم با علما و مراجع از برنامه‌های این یادواره است. تهیه ویژه‌نامه با عنوان مجاورین کریمه و مدافعان عقیله از دیگر فعالیت‌های انجام شده ویژه یادواره است.همچنین صبح روز پنجشنبه 14 بهمن غبارروبی از مزار شهدای فاطمیون و زینبیون در بهشت معصومه صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به آمار شهدای مدافع حرم متعلق به قم، گفت: 18 نفر ایرانی‌، 119 نفر شهید افغانستانی و 136 نفر پاکستانی در قم به خاک سپرده شده‌اند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار