کد خبر: 835993
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۴
سرپرست حفاظت محیط‌زیست شهرستان شاهرود خبرداد:
سرپرست حفاظت محیط‌زیست شهرستان شاهرود از رهاسازی یک قلاده گربه وحشی موسوم به کاراکال در طبیعت بیارجمند خبر داد و گفت: این گوشتخوار زنده‌گیری و سپس در منطقه دلبر آزاد شد.
 علی‌اکبر قربانلو با بیان اینکه یک قلاده گربه کاراکال برای طیور خانگی اهالی بیارجمند مزاحمت ایجاد می‌کرد و احتمال وقوع حادثه برای این گوشتخوار بسیار زیاد بود، اظهار کرد: طی تماس تلفنی مردم احمدآباد خارتوران، یک قلاده کاراکال توسط مأموران حفاظت از محیط‌زیست منطقه زنده گیری و سپس در طبیعت رها شد.
سرپرست حفاظت محیط‌زیست شهرستان شاهرود افزود: این حیوان بدون آزار زنده‌گیری و خوشبختانه با موفقیت در منطقه دلبر رهاسازی شد.
وی ادامه داد: در فصل زمستان به دلیل کمبود غذا در طبیعت، برخی گربه‌سانان مانند کاراکال برای یافتن غذا به محدوده مناطق مسکونی نزدیک می‌شوند که این امر برای آن‌ها مخاطراتی به دنبال دارد هرچند خوشبختانه مردم بیارجمند تاکنون هیچ آزاری به این‌گونه نادر نرسانده‌اند.
قربانلو اضافه کرد: عمده دلیل نزدیک شدن حیوانات وحشی در فصل سرما به نزدیکی مناطق مسکونی مقوله غذایابی است که همشهریان باید با قرار دادن زباله‌هایشان در محل و ساعت مناسب از این کار پرهیز کنند چراکه غذا ریختن برای حیوانات وحشی، اقدامی خیر خواهانِه محسوب می‌شود اما اصلاً به نفع حیوان نبوده و توصیه نمی‌شود.
وی افزود: یکی از مواردی که عمدتاً مردم از آن بی‌اطلاع هستند این است که یوزپلنگ آسیایی و پلنگ ایرانی در زمره حیواناتی هستند که توسط دولت تحت پوشش بیمه قرار دارند لذا اگر این‌گونه‌های جانوری خساراتی به احشام و طیور مردم برسانند دولت هزینه‌های مربوط به آن را پرداخت خواهد کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها