کد خبر: 835992
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۴
نماینده مردم شهرستان های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر لزوم بیمه هنرمندان و حمایت از نخبگان ادبی و هنری تاکید از هنرمندان خواست به عنوان نخبگان فرهنگی جامعه، در مبارزه با بسیاری از مفاسد و آسیب‌های اجتماعی پیشرو باشند.
 دکتر سید حسن حسینی شاهرودی با تقدیر از برگزاری دهمین جشنواره منطقه ای شعر و داستان کوتاه شاهوار که بزودی در حوزه هنری شاهرود برگزار خواهد شد، اظهار کرد: حمایت از هنرمندان در حوزه‌های مختلف امری ضروری است و بخشی از این حمایت باید در بخش بیمه هنرمندان متمرکز شود که باری از دوش این قشر فرهنگساز برداشته شود تا هنرمندان بتواند با آسایش خاطر بهتری به تولید اثر بپردازند.
وی بیان کرد: کانون های دانشگاهی نیز باید با ایجاد جلسات نقد و بررسی آثار، زمینه معرفی مولفین را در دانشگاه‌های سراسر کشور فراهم کنند. البته در این بین نقش رسانه‌هایی چون صدا و سیما نیز بسیار مهم و موثر است
این نماینده اصولگرای مجلس با بیان این که هنرمندان به عنوان نخبگان فرهنگی جامعه، می‌توانند در مبارزه با بسیاری از مفاسد و آسیب‌های اجتماعی پیشرو باشند افزود: هنرمندان می‌توانند آزاد اندیشانه و بدون در نظر گرفتن سلایق شخصی، در حیطه یک چارچوب منطقی و قابل قبول و با ادبیات و ذوق هنری خود به نقد سازنده اقدام کرده و عموم مردم را به انجام اموری که نفع عمومی جامعه را به همراه داشته باشد تشویق کنند تا هنجارهای صحیح اجتماعی به عنوان یک ارزش در میان مردم به حساب آید.
وی تصریح کرد: برای ساختن فرهنگ عمومی یک جامعه خیلی از الزامات را باید ببینیم و شاخص های بسیاری را شناسائی کنیم. ابتدا باید فرهنگ موجود را بشناسیم و مطالعه عمیق در وضع موجود داشته باشیم تا به وضع ایده آل فرهنگ در جامعه رسیده و سپس با نگاه عقلانی، وضعیت مطلوب فرهنگ جامعه را ترسیم کنیم.
دکتر حسینی شاهرودی بیان کرد: در این بین جشنواره های فرهنگی و هنری می توانند نقشی اساسی در فرهنگ عمومی جامعه ایفا نمایند به شرطی که زمینه یک رقابت سالم را فراهم کنند و پس از پایان جشنواره نیز به اشکال مختلف از برگزیدگان خود حمایت به عمل آورند.
نماینده مردم شهرستان های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی در خصوص بومی گرایی در هنر تصریح کرد:  اگر قرار است هنری جهانی شود ناچار از نگارش درباره داشته های خود است که این داشته ها می تواند دایره بسیار وسیعی را در بر گیرد.
وی افزود: هنرمندان با اعتماد به نفس ملی و با تکیه بر داشته ها و فرهنگ بومی خود و با توجه به عقبه درخشان نظم و نثر فارسی می توانند جایگاه جهانی خود را باز یابند.
دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: استان سمنان از دیرباز مهد حضور نام آوران ادبی بوده است که از آن جمله می توان به ابن یمین فریومدی ،فروغی بسطامی ، منوچهری دامغانی ، علاء الدوله سمنانی و بسیاری دیگر اشاره کرد. پس از انقلاب اسلامی ایران نیز هنرمندانی را به عنوان رویش های ادبی هنری انقلاب شاهدیم. بنابراین با برنامه ریزی مناسب از سوی دستگاه های فرهنگی ذیربط و نیز حضور فعال گروه های مردم نهاد، معرفی استان سمنان به عنوان یک مرکز شناخته شده ادبی در کشور دور از دسترس نخواهد بود.

 نماینده مردم شهرستان های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت حضور مهمانان فرهنگی از استان های مختلف کشور در شهرستان شاهرود گفت: میهمانانی که با دیدگاه  فرهنگی وارد یک منطقه می شوند دارای تیزبینی خاصی در شناخت ویژگی های یک منطقه هستند.

دکتر حسینی شاهرودی افزود: میهمانان جشنواره شاهوار نیز بلاشک در طول اقامت خود گوشه ای از جذابیت ها و ویژگی های شهرستان شاهرود را کاملا احساس خواهند کرد و لذا می توانند با ذوق و قریحه ای که فقط مختص هنردوستان و هنرمندان است به ذکر زیبایی ها و جذابیت های انکارناپذیر و وصف ناشدنی این منطقه بپردازند تا زمینه آشنایی ملت بزرگ ایران با آداب و رسوم و ویژگی های منحصر به فرد گردشگری و فرصت های سرمایه گذاری در شهرستان های شاهرود و میامی را فراهم کنند.

وی تصریح کرد: پیشینه مناسب برگزاری 9 دوره جشنواره شعر و داستان کوتاه شاهوار طبیعتاً تجربه مناسبی را جهت برگزاری این جشنواره به وجود آورده است و حضور هنرمندانی از استان های دیگر در این شهرستان فرصت خوبی را برای همدلی و همفکری هنری بین فرهیختگان فراهم خواهد کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر