کد خبر: 835880
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۹
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران:
مهمترین دستاورد کشور و نیروی دریایی این است که تجهیزاتش برای حضور در دریاهای دور دست با همه فناوری های موردنیاز، بومی سازی شده و آماده استفاده است.

به گزارشجوان آنلاین ، فرمانده نیروی دریایی  ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز در بازدید از پژوهشگاه ها و آزمایشگاه های دریایی دانشگاه صنعتی اصفهان ، اظهار داشت: امروز این ادعا را داریم که هرگونه تجهیزات مورد نظر علوم دریایی را که نیاز داشتیم ساخته ایم و می توانیم بسازیم .

امیردریادار حبیب ا... سیاری با اشاره به بعضی رزمایش های دیگر کشورها در آب های سرزمینی شان در منطقه گفت: در محدوده خلیج فارس و دریای عمان هرکسی بخواهد رزمایشی انجام دهد، جرأت وارد شدن به آب های سرزمینی ما را ندارد.

وی  افزود:هر سال حدود ۲۵ رزمایش در تخصص های مختلف «موشکی، زیردریایی و آب های سطحی»  در سطح کشوربرگزارمی شود و در ادامه همین روند، تا پایان سال رزمایش بزرگ ولایت ۹۵ را برای نشان دادن اقتدار جمهوری اسلامی در دو هزار کیلومتری بندر چابهار و در آب های آزاد جهان، بدون نزدیک شدن به آب های سرزمینی دیگر کشورها برگزار می کنیم.

در این بازدید تفاهم نامه علمی تحقیقاتی و آموزشی و پژوهشی بین نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران و دانشگاه صنعتی اصفهان امضا شد.

شایان ذکر است در این تفاهم نامه مقرر شد تجهیزات حوزه نیروی دریایی و تبادل تجربیات علمی و کاربردی در حوزه های زیر سطحی و سطحی و فناوری اطلاعات تامین شود.

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار