کد خبر: 835843
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۲
استاندار اصفهان:
3 هزار و 730 پروژه عمرانی، خدماتی و سرمایه‌گذاری با اعتبار بالغ بر24 هزار میلیارد ریال در ایام دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد که شامل اعتبارات ، ملی استانی و شهرداری‌ها است.

استاندار اصفهان در نشست خبری اظهار کرد: در ایام دهه فجر یکی از اعضای هیأت دولت برای افتتاح پروژه‌ها به اصفهان خواهد آمد و البته 2 نفر دیگر از اعضای هیأت دولت نیز به نمایندگی از وزارتخانه مربوطه خودشان در اصفهان حضور پیدا می کنند.

رسول زرگرپور افزود: 3 هزار و 730 پروژه عمرانی، خدماتی و سرمایه گذاری با اعتباری بالغ بر 24 هزار میلیارد ریال در ایام دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد که شامل اعتبارات استانی، ملی، ملی استانی و شهرداری‌ها است.

وی گفت: بخش خصوصی با 2 هزار و 750 پروژه با اعتباری بالغ بر 10 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری می کند که شامل بخش‌های صنعت، کشاورزی و خدمات است.

زرگرپور ادامه داد: سهم شهرداری‌ها 458 پروژه با اعتباری بالغ بر 9 هزار و 400 میلیارد ریال است که 39 درصد حجم سرمایه‌گذاری بوده و 16 درصد مربوط به سرمایه‌گذاری بخش دولتی است و بنابراین بیشترین سرمایه‌گذاری مربوط به بخش عمومی و خصوصی است.

وی با تشریح اقدامات دولت یازدهم از ابتدا تاکنون اضافه کرد: در طول 3 سال گذشته دولت یازدهم 12 هزار و‌ 700 پروژه را در بخش‌های عمرانی، خدماتی و سرمایه‌گذاری با اعتباری بالغ بر 105 هزار میلیارد ریال افتتاح کرده و به بهره‌برداری رسانده‌ است.

استاندار اصفهان تصریح کرد: در 3 سال گذشته مجوز احداث 63 هتل را صادر کردیم که 37 هتل در حال ساخت بوده و بقیه در حال انجام تشریفات است و قبلاً 12 هزار و 500 تخت هتلینگ داشتیم که در این دولت به 20 هزار تخت افزایش پیدا کرده که البته هنوز هم کافی نیست.

وی افزود: در 3 سال گذشته 128 واحد بوم گردی به بهره‌برداری رسید و 13 منطقه گردشگری نیز در حال ساخت است.

زرگرپور با اشاره به اقدامات دولت در بخش بهداشت و درمان عنوان کرد: بیمارستان‌های چادگان، کلیشاد و فوق تخصصی کاشان به بهره‌برداری رسید و طرح توسعه بیمارستان‌های سیدالشهدا و بیمارستان قلب شهید چمران نیز به بهره‌برداری رسیدند که جمعاً 6 هزار و 600 میلیارد ریال در قالب طرح تحول نظام سلامت در استان هزینه شده است.

زرگرپور گفت: در بخش کشاورزی یک هزار و 650 پروژه با اعتباری بالغ بر 6 هزار و 700 میلیارد ریال به بهره‌داری رسیده است.

وی ادامه داد: در بخش راه‌سازی حدود 4 هزار کیلومتر راه‌سازی و روکش آسفالت انجام شد که 430 کیلومتر راه اصلی است.

استاندار اصفهان تصریح کرد: یک هزار و 180 پروانه بهره‌برداری جدید در بخش صنعت با اعتباری بالغ بر 40 هزار میلیارد ریال صادر شده است.

زرگرپور اضافه کرد: اصفهان نخستین استانی است که طرح دولت الکترونیک در آن به طور کامل اجرا می‌شود و امروز پایانه اصلی مستقر در استانداری مشغول اطلاعات‌گیری از بیش از 70 دستگاه دولتی است.

وی در خصوص اتمام طرح مسکن مهر در استان نیز گفت: پرونده مسکن مهر تا پایان امسال در استان بسته می‌شود و بعد از آن کمبود امکانات را بررسی و مرتفع خواهیم کرد.

استاندار اصفهان در بخش دیگر صحبت‌های خود در پاسخ به سؤال خبرنگاران اذعان داشت: اصفهان  استانی است که در مسیر شمال به جنوب و شرق به غرب قرار گرفته و 40 درصد بار و 30 درصد سفر کشور از این استان انجام می‌شود که به دلیل عدم وجود کنارگذر این حجم جابجایی از طریق راه‌های درون‌شهری انجام می‌شود. 

  زرگرپور ادامه داد: در همین جهت به منظور کاهش حجم ترافیک در داخل شهر کنارگذر شرق اصفهان طراحی شده است و سازمان بازنشستگی با رایزنی‌های صورت گرفته این پروژه را در اختیار گرفت تا تکمیل کند و امیدوارم تا 36 ماه آینده به اتمام برسد.

وی در ادامه گفت: طبق اعلام خانه صنعت و معدن که یک بخش خصوصی است 30 درصد صنایع استان در رکود است که البته میزان رکود در ابتدای این دولت 26 درصد بود و تنها 4 درصد به این رقم اضافه شده است.

استاندار اصفهان افزود: بسته حمایتی ویژه خروج از رکود برای صنایع کوچک که زیر 100 کارگر دارند توسط دولت طراحی شد و در استان اصفهان نیز 4 هزار و 560 واحد برای اخذ تسهیلات در سامانه بهینه‌یاب ثبت نام کردند که کارگروه مربوطه نزدیک 3 هزار واحد را واجد شرایط اخذ تسهیلات دانست که از این میزان یک هزار و 500 واحد به بانک معرفی شدند و یک هزار واحد بالغ بر 700 میلیارد تومان سرمایه گرفتند که استان اصفهان در این زمینه رتبه اول را دارد.

زرگرپور در پایان با اشاره به اینکه اصفهان ظرف سه سال گذشته از هر 10 روز میزبان یک عضو کابینه در استان بوده است، اظهار کرد: حدود 65 درصد اعتبارات مصوب سفر ریاست جمهوری پرداخت شده و طبق اعلام مسؤولان تا پایان سال مابقی اعتبارات نیز پرداخت خواهد شد.‌

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار