کد خبر: 835837
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۲
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیر
مدیر جهاد کشاورزی نیر از تولید یک هزار و 200 تن حبوبات ارگانیک در سال در این شهرستان خبر داد.

رضا ناصری در گفت و گو با خبرنگار جوان آنلاین در اردبیل اظهار داشت: در فصل زراعی 95-94 سطح زیر کشت حبوبات دو هزار و 774 هکتار در منطقه بود که مجموع تولید یک هزار و 199 تن تولید محصول حبوبات داشتیم که متوسط عملکرد در عدس 419 کیلوگرم بود.

وی گفت: برنامه های طرح توسعه حبوبات از جمله طرح کشت انتظاری حبوبات در سطح 494 هکتار سال گذشته به اجرا در آمد و طرح انتقال یافته های تحقیقات مزارع دیم حبوبات در روستاهای داشبلاغ، چهره برق، مجمیر و مستان آباد در سطح 366هکتار نیز عملی شد و باعث افزایش عملکرد از نظر کمی و کیفی شد.

ناصری افزود : در سال زراعی 96-95 نیز برای توسعه کشت حبوبات برنامه هایی از جمله طرح انتقال یافته های تحقیقات مزارع دیم حبوبات در سطح 524 هکتار در حال اجرا در روستاهای داشبلاغ، چهره برق، مجمیر، مستان آباد اجرا می شود.

او تشریح کرد: همچنین طرح توسعه کشت انتظاری در سطح 709 هکتار با برنامه ریزی های لازم و تعیین محل و انتخاب کارشناس برای هر سایت مزرعه در حال اجرا است و امیدواریم امسال با مدیریت صحیح و با رعایت تاریخ کاشت و استفاده بهینه از نزولات جوی شاهد افزایش چشمگیر در تولید محصول حبوبات باشیم.

او افزود: کاشت حبوبات بویژه عدس در این شهرستان بصورت ارگانیک بوده و استفاده از کود و سم رایج نیست.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر