کد خبر: 835829
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۲
با هدف تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی
مدیر موزه ایران گفت: با هدف تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی نمایشگاه موزه عبرت ایران همزمان با دهه مبارک فجر در استان اردبیل برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل،قاسم حسن‌پور در نشست خبری با خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت: پیروزی انقلاب اسلامی ایران به حتم یکی از حماسه‌های تاریخی و ثبت شده در تقویم زرین و افتخارآفرین ایران اسلامی است که تبیین دستاوردهای این چنین حماسه‌ای باید هیچگاه در بین آحاد مردم به ویژه مسئولان و مدیران به فراموشی سپرده نشود و برگزاری برنامه‌هایی در راستای تبیین این دستاوردها نباید مختص یکم تا 22 بهمن ماه در دوره سالانه باشد بلکه این آرمانها باید به گونه‌ای در بین مردم نهادینه گردد که هیچ رویداد یا حرکتی ضدانقلابی نتواند آن را از ذهن مردم متعصب ایران اسلامی پاک سازد.

وی با اشاره به برگزاری برنامه‌های مختلف همزمان با ایام‌الله مبارک دهه فجر در استان اردبیل تصریح کرد: در راستا و دنباله‌روی همین حرکت فرهنگی و اجتماعی نمایشگاه موزه عبرت ایران به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی در سال 57 با هدف تبیین و ترویج آرمان‌ها، ارزش‌ها و دستاوردهای نوین 38 ساله انقلاب اسلامی ایران در استان اردبیل گشایش می‌یابد.

مدیر موزه ایران بیان کرد: این نمایشگاه که از اجزا و آثار تاریخی زیادی تشکیل شده است همزمان با آغاز دهه مبارک فجر در ساختمان فرمانداری اردبیل گشایش یافته و به مدت یک ماه در این محل برای بازدید عموم و علاقه‌مندان و کسانی که موشکافانه با موضوع دستاوردهای انقلاب اسلامی برخورد می‌کنند دایر خواهد بود.

حسن‌پور اظهار کرد: در نمایشگاه موزه عبرت ایران کمیته مشترک ضدخرابکاری ساواک و شکنجه‌های رژیم شاه برای زندانیان سیاسی در یکی از ساختمان‌های تهران به نمایش گذاشته می‌شود و ماموران رژیم پهلوی با 90 نوع شکنجه زندانیان سیاسی را مورد آزار و اذیت قرار می‌دادند که درصدد هستیم در نمایشگاه موزه عبرت ایران این شکنجه‌ها را بازسازی و برای علاقه‌مندان به این حوزه به نمایش بگذاریم.

وی از برگزاری دوره‌ای این نمایشگاه در استان‌های سراسر کشور خبر داد و اظهار کرد: این نمایشگاه به صورت دوره‌ای و سالانه در یکی از استانهای کشور برگزار می‌شود چرا که مردم استانهای مختلف کشور شاید قادر به بازدید از این نمایشگاه در پایتخت نباشند که قصد داریم تا برگزاری این نمایشگاه به صورت دوره‌ای در استان‌ها را تداوم بخشیم.

مدیر موزه ایران اظهار کرد: تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی و آگاه‌سازی آحاد مردم از آن یک امری ضروری و رسالتی خطیر بر‌عهده همگان بوده و یک قشر یا خطه خاصی نمی‌شناسد و باید در همه جای ایران به آن ساخته و پرداخته شود و ما نیز در نظرداریم تا با تداوم این برنامه‌ها در سطح کشور بتوانیم گامی موثر در این راستا برداریم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر