کد خبر: 835799
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰
تنها راه حل مشکلات حاشیه شهر مشهد توجه به تعاونی‌‎ها و مشارکت بخش خصوصی در انجام پروژه‌ها از جمله ایجاد تصفیه‌خانه‌های محلی است.

دبیر ستاد ساماندهی حاشیه شهر مشهد با اعلام اين خبر گفت: برای حل مشکلات حاشیه شهر باید از ظرفیت بخش خصوصی استفاده شود.حسن موحدیان با بيان اينکه همه باید بدانیم حاشیه‌نشینی تنها با مهاجرت از روستا به شهر و یا از شهر به حاشیه انجام می‌شود و این امر در دنیا موضوعی پذیرفته شده است، افزود: تاریخ نشان می‌دهد تمدن‌ها در حاشیه رودخانه‌ها شکل گرفته‌اند و طي 40 سال گذشته وضعیت رودخانه کشف‌رود بسیار متفاوت بوده و آب قابل توجهی در این رود جاری بوده که جلوگیری از رسیدن آب به این رودخانه از بالادست، صنعتی شدن و رهاسازی فاضلاب باعث وضعیت کنونی شده است.

مشاور شهردار مشهد در امور حاشیه شهر تاکید کرد: ما منکر زحمات شهرداری نیستیم ولی اگر ساکنان را در طرح‌های ساماندهی کشف‌رود مشارکت ندهیم کار به جایی نخواهیم برد و باید به این موضوع توجه شود.موحدیان اظهار کرد: میزان فقر در حاشیه شهر روزبه روز در حال افزایش است و من قبول ندارم وضعیت این مناطق در حال بهبود است زیرا نرخ بیکاری در این مناطق نیز افزایش یافته است. به گفته وی، مجموعه مطالعات انجام شده در حاشیه شهرهای کشور نشان می‌دهد لازم است برای حل مشکلات همه بخش‌ها با یکدیگر همراهی و همکاری داشته باشند.

وي تاکید کرد: بیشتر زمین‌های حاشیه شهر متعلق به اوقاف است که متاسفانه به دلیل نظارت ضعیف اوقاف بر این مناطق، زمین‌های کشاورزی تغییر کاربری داده و ساخت و ساز در آنها انجام شده است. اما اقدامات برای حل مشکلات در این مناطق به دلیل نگاه‌های سیاسی به سرانجام نرسیده است.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار