کد خبر: 835786
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۴
رئیس جمعیت هلال احمر مشهد خبر داد؛
رئیس جمعیت هلال احمر مشهد گفت: پس از 48 ساعت جستجو با همت امدادگران حلال احمر موفق به نجات سه کوهنورد مفقود شده در ارتفاعات بینالود شدیم.

حسن پرکار صبح امروز در خصوص این سه کوهنورد مفقود شده بیان کرد : این کوهنوردان شب گذشته با تلاش خستگی ناپذیر امدادگران کوهستان هلال احمر در سخت ترین و بدترین شرایط آب و هوایی و سرمای 15 درجه زیر صفر نجات یافتند.
وی با بیان اینکه وضعیت جسمی این افراد خوب است، اظهار کرد: کوهنوردان نجات یافته شامل 2 مرد و یک زن هستند که 2 نفر آنان فاقد تجربه کوهنوردی بوده و برای نخستین بار به ارتفاعات صعود کرده اند.
وی با بیان اینکه وجود شیب های 70 درجه با پوشش برف از جمله سختی های جستجوی این کوهنوردان بود
گفت: سه تیم تخصصی امداد کوهستان از مشهد و یک تیم از نیشابور شامل 12 امدادگر و نجاتگر عملیات جستجوی این کوهنوردان را انجام دادند.
مفقود شدن یک گروه کوهنوردی هفت نفره شامل پنج مرد و 2 زن در ارتفاعات بینالود مشهد، جمعه شب به نیروهای امداد هلال احمر اعلام شد که چهار نفر آنان شامل سه مرد و یک زن عصر دیروز و سه نفر دیگر نیز دیشب پیدا شدند.
بینالود یکی از مشهورترین کوههای استان خراسان رضوی از مشهد تا نیشابور گسترده است و بلندترین قله آن به نام شیرباد که به بام خراسان نیز معروف است، سه هزار و  350 متر ارتفاع دارد.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار