کد خبر: 835778
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۴
رئیس صنعت و معدن استان زنجان از واگذاري يک شهرک صنعتی خصوصی زنجان به چيني ها برای سرمایه‌گذاری خبر داد.

ناصر فغفوری به تأسیس شهرک‌های صنعتی سرمایه‌گذاری خارجی اشاره کرد و گفت: رایزنی‌هایی با سرمایه‌گذاران چینی و ترک انجام شده و امکان واگذاری یکی از شهرکها به چینی‌ها وجود دارد.

وي با اشاره به اینکه اتاق بازرگانی استانبول از طریق مذاکره با سازمان صنایع کوچک به دنبال تأسیس نخستین شهرک صنعتی در ایران هستند، افزود: 6 منطقه در کشور برای این منظور شناسایی شده و ظرفیت‌های زنجان به عنوان هفتمین منطقه به آنها معرفی شده است که با استقرار این واحدها بخش قابل توجهی از برنامه‌ها در راستای جذب سرمایه‌گذار محقق می‌شود.

فغفوری با اشاره به تبدیل زنجان به قطب برق، الکترونیک و آی.تی گفت: مسئولیت این اقدام به سازمان صنعت و معدن واگذار نشده و این دستگاه مباحث مربوط به برق و الکترونیک را پیگیری می‌کند و بخش آی.تی به اداره کل فناوری اطلاعات اختصاص دارد.

رئیس صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در مورد وضعیت اشتغال در واحدهای صنعتی و تولیدی بیان کرد: تعدیل کارگری در استان زنجان به صفر رسیده و در مهر ماه امسال 2 هزار و 500 نفر به جمع بیمه‌شدگان اجباری اضافه شده است.وی با اشاره به اینکه از مهرماه تحول عظیمی در واحدهای صنعتی ایجاد شده است، ابراز کرد: همه واحدها شاهد افزایش ظرفیت تولید و اشتغال هستند و 45 درصد از واحدها با افزایش سرمایه‌گذاری به بهره‌برداری رسیدند.

وي همچنين با بيان اينکه پروژه پتروشیمی یکی از طرح‌های اقتصاد مقاومتی استان زنجان است که در حال حاضر 22 درصد پیشرفت فیزیکی دارد گفت: این پروژه با تأمین اعتبار و پرداخت 163 میلیون یورو تا سه سال آینده قابل بهره‌برداری است.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار