کد خبر: 835769
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۴
معاون امور بین‌الملل بعثه مقام معظم رهبری:
معاون امور بین‌الملل بعثه مقام معظم رهبری در همایش «کوثر مقاومت» گفت: مجاهدت معنوی زنان، زمینه‌ساز شهادت مردان می‌شود.
به گزارش جوان آنلاین، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، محمدرضا باقری در همایش «کوثر مقاومت؛ زن مسلمان انقلابی، الگوی ایثار و مقاومت در جهان معاصر» که با حضور خانواده‌های شهدای هسته‌ای، خانواده شهدای بحرین، عربستان، افغانستان و عراق و نیز خانواده شهدای مدافع حرم در حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: تاریخ ادیان توحیدی، تاریخ مذکر نیست و هر کجا نامی از مردی بزرگ به میان آمده، در کنارش زنی بزرگ نیز حضور داشته است.

وی با اشاره به آیات الهی عنوان کرد: در کنار انبیای الهی، همسران‌شان با تمام مجاهدت تلاش کرده‌ و بدین ترتیب آنان توانسته‌اند در نهضت خویش با موفقیت و پیروزی گام بردارند.

معاون امور بین‌الملل بعثه مقام معظم رهبری افزود: زنان نقش عظیمی در ایجاد اجتماعات مختلف در طول تاریخ داشته­‌اند و این نقش به‌خوبی در انقلاب اسلامی ایران نیز قابل مشاهده است.

وی با اشاره به مقام مادران شهید در دوران دفاع مقدس بیان کرد: مادران نقش بسیار ارزشمند و برجسته‌ای در این دوران داشته‌­اند که این امر موجب شده در جنگ تحمیلی به پیروزی‌های فراوانی دست یابیم.

باقری ادامه داد: ذکاوت و باهوشی تمامی انسان‌ها در این است که به هنگام مرگ مصداق آیه «یا ایتها النفس المطمئنه ...» باشند تا بدین ترتیب در بهشت الهی وارد شوند و این همان چیزی است که آموزه‌های قرآنی و اسلامی بر آن تأکید دارد.

لازم به یادآوری است؛ این همایش از سوی مدیریت امور زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی در تالار شیخ طبرسی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار