کد خبر: 835730
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۱
سرپرست معاونت پژوهش ، برنامه ریزی ونظارت سازمان امور مالیاتی کشور :
سرپرست معاونت پژوهش ، برنامه ریزی ونظارت سازمان امور مالیاتی کشور گفت: در برنامه ریزی مالیاتی برای استان ها بالاترین اولویت و سهم را برای توسعه منطقه ای قائل هستیم.

به گزارش جوان احمد زمانی در جمع رؤسای اتحادیه های صنفی شهرستان ارومیه رویکرد سازمان امور مالیاتی در اخذ مالیات در شرایط رکود اقتصادی را تشریح کرد و با بیان اینکه شاخص نسبت مالیات در کشور 1/7 که معادل یک سوم  کشورهای مشابه است گفت : سازمان سعی کرده است اخذ مالیات در شرایط رکود را با تاکید بر گسترش چتر مالیاتی ، وصول معوقات مالیاتی و مالیات بر مصرف وضعیت رکود را پشت سر بگذارد .

وی با بیان اینکه اتکا به منابع داخلی به عنوان  یکی از ابزار های توسعه کشوربارها در فرمایشات مقام معظم رهبری در یک دهه اخیر به ویژه در« اقتصاد مقاومتی » مورد تاکید قرار گرفته است گفت : یکی از محور های مهم اقتصاد مقاومتی مبنی بر تاکید بر منابع داخلی و رهایی از نفت به طور مشخص بر درآمد های مالیاتی تاکید دارد .

سرپرست معاونت پژوهش،برنامه ریزی و نظارت سازمان امورمالیاتی کشور در ادامه با بیان اینکه نقش و سهم استان ها در تامین مالیات کشور باید متناسب با ظرفیت و سطح توسعه یافتگی ها آنها باشد تصریح کرد : در تعیین سهمیه و نرخ رشد در استان ها  بیشترین ملاحظات در برنامه ریزی ها به ویژه در خصوص استان های محروم صورت گرفته است مضاف بر اینکه تلاش شده است از طریق معافیت های منطقه ای حداکثر مساعدت به استان هایی که توان بالایی ندارد صورت گیرد .

زمانی تاکید کرد : در برنامه ریزی مالیاتی بالاترین اولویت و سهم را برای توسعه منطقه ای قائل هستیم .

زمانی متوسط نرخ رشد درآمد های مالیاتی مصوب در بودجه سال آینده کشور را 11 درصد عنوان کرد و افزود : این نرخ در آذربایجان غربی 6/7 درصد است.

وی مالیات بر مصرف و تقویت نظام اطلاعات مالیاتی را به عنوان دو ابزار مهم در جلوگیری از وارد آمدن فشار مالیاتی و رفع تبعیض مالیاتی مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد : پیاده سازی کامل مکانیزم های مالیات بر ارزش افزوده از یک سو و تکمیل نظام اطلاعات مالیاتی که تنها با مساعدت مجموعه دستگاه های ذیربط امکانپذیر است به طور قطع به کاهش بار مالیاتی از روی مؤدیان صادق کمک شایانی خواهد کرد .

این مقام مسئول همچنین با اشاره به اینکه هنوز ساز و کار کشف ، پیگیری ، رسیدگی و تشخیص مالیات برای تجارت الکترونیک به اندازه کافی تکمیل نشده است اظهار امیدواری کرد از طریق سیستم الکتروینکی و اطلاعات مالیاتی در چهارچوب طرح جامع مالیاتی از فرار های مالیاتی که در این قالب صورت می گیرد  ممانعت کنیم .

وی جایگاه فرهنگ مالیاتی را به عنوان عامل پیشبرنده نظام مالیاتی در راستای اهداف توسعه ای کشور یادآور شد و افزود: فرهنگ مالیاتی بالا نه تنها مشارکت داوطلبانه مردم در پرداخت مالیات را طلب می کند بلکه بخشی از آن نیز مربوط به قوانین و مقررات مالیاتی ساده و شفاف همچنین دانش و حسن رفتار کارگزاران مالیاتی است .

این مسئول همچنین در تشریح شاخص های مالیاتی استان آذربایجان غربی در مقایسه با متوسط های کشوری گفت : استان آذربایجان غربی در حالی 9 دهم درصد مالیات های کشور را تامین می کند کهمعادل 9/2 برابر درآمد ها ی مالیاتی که از استان به خزانه واریز شده  در قالب اعتبارات بودجه ایبه خود استان بازگردانده می شود .

وی افزود : نرخ رشد درآمد های مالیاتی در 5 سال اخیر در کشور 30 درصد و در آذربایجان غربی 26 درصد بوده است .

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر