کد خبر: 835664
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۵
حجت الاسلام والمسلمین شهیدی:
نماینده ولی فقیه، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: برگزاری کنگره بین‌المللی بزرگداشت شهدای جهان اسلام با حضور تعدادی از خانواده‌های شهدا، بهترین فرصت برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در سطح جهان است.
به گزارش «روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران»، حجت الاسلام والمسلمین شهیدی با حضور در نشست ستاد ملی مشهد 2017 پایتخت فرهنگی جهان اسلام در مشهد مقدس، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: کنگره بین‌المللی بزرگداشت شهدای جهان اسلام با حضور تعدادی از خانواده‌های شهدای شاخص ملی و جهان اسلام اسفندماه جاری در مشهد مقدس برگزار می‌شود و این بهترین فرصت برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در عرصه بین‌المللی است.
معاون رییس جمهور با بیان اینکه کنگره بزرگداشت شهدای جهان اسلام با حضور مهمانان خارجی برگزار می‌شود، تصریح کرد: مهمانان خارجی، خانواده‌های معظم شهدای جهان اسلام هستند که باید به نحو احسن مورد تکریم قرار گیرند و جمهوری اسلامی ایران با برگزاری این کنگره نشان می‌دهد که در خدمت به خانواده شهدا، الگویی مناسب برای تمام کشورها است؛ ضمن اینکه برنامه‌های روز شهید باید به صورت ویژه و در خور شأن و جایگاه خانواده شهدا برگزار شود تا تمام دنیا بداند در فرهنگ اسلامی، شهدا با ایثار جان خود، تفکرات و آرمان‌های آنان را ماندگار کرده‌اند.
وی با بیان اینکه 22 اسفند مصادف با وفات حضرت ام البنین (س) است، گفت: در این کنگره بین‌المللی باید به شکل ویژه از مقام و جایگاه مادر و همسران معزز شهدای جهان اسلام قدردانی و تجلیل شود و دنیا بداند بهترین جایگاه زن به طور کامل نسبت به سایر ادیان در اسلام ناب محمدی (ص) معرفی شده است.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران مرهون خون شهدا است، گفت: تمامی دستگاه‌ها و نهادها باید با تمام ظرفیت و توان خود در جهت برگزاری مناسب این کنگره‌ها نهایت تلاش را انجام دهند.
حجت الاسلام والمسلمین شهیدی با اشاره به اهتزاز درآمدن پرچم‌های عتبات عالیات و پرچم امام رضا (ع) در بهشت رضای مشهد مقدس، گفت: برگزاری این مراسم در گلزار شهدای مشهد مقدس نشان دهنده این است که ایثار و شهادت وجه مشترک تمام مسلمانان در دفاع از اسلام ناب محمدی (ص) است.

بازدید حجت الاسلام والمسلمین شهیدی از پروژه هتل امام رضا (ع) در مشهد مقدس
حجت الاسلام والمسلمین شهیدی از پروژه هتل امام رضا (ع) در مشهد مقدس که زیر نظر مجتمع فرهنگی و سیاحتی کوثر ساخته می‌شود بازدید کرد.
معاون رییس جمهور با تأکید در تسریع ساخت این هتل تصریح کرد: این هتل صرفاً برای خدمت‌رسانی به جامعه ایثارگری ساخته می‌شود و امیدواریم به زودی به بهره‌برداری کامل برسد و در کنار اسکان خانواده‌های شاهد و ایثارگر بستر مناسبی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تولیدات فرهنگی باشد.
گفتنی است، ساخت هتل امام رضا (ع) از سال 86 آغاز شده است که تا به امروز بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
پروژه هتل امام رضا (ع) برای خدمات‌رسانی به جامعه ایثارگری در خیابان طبرسی مشهد مقدس در حال ساخت است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار