کد خبر: 835651
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۶
دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان شرقی مطرح کرد:
قائم مقام و دبیر ستاد احیاء امر به‌‏ معروف و نهی‌ از منکر آذربایجان شرقی با بیان اینکه این ستاد وظیفه ای عملی ندارد گفت: امیدواریم با انجام اقدامات مناسب، ذره ای از منکرات کم و ذره ای به معروفات اضافه کنیم.
یوسف ریاضی  در جلسه ستاد امر به معروف ونهی از منکر شهرستان عجب شیر اظهار کرد: ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر برای پیش بردن برنامه های خود به همکاری تمامی دستگاه ها نیاز دارد.
وی افزود: این ستاد در تلاش است گروه 'طلایه ‌داران' را در محلات، 'یاوران معروف' را در ادارات و 'یارآوران' را در مدارس به منظور انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر ایجاد کند.
وی خاطرنشان کرد: تلاش ستاد بر این است که هر کس در هر محیطی که قرار دارد به این واجب دینی عمل کرده و اگر در این راستا با ناهنجاری و معصیتی نیز برخورد شد تذکر دهند زیراکه اقدام و عمل در این خصوص برعهده‌ دولت است.
ریاضی، با تاکید بر لزوم آماده‌ سازی افراد برای نقدپذیری، یادآور شد: باید در جامعه شرایطی را فراهم کنیم تا افراد نقدپذیر شده و از سوی دیگر نیز به فرد آمر باید آموزش‌ های لازم داده شود که ستاد در این راستا برنامه ریزی های لازم را انجام داده است.
وی با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر مربوط به آحاد مردم است، اظهار کرد: تا زمانی که مردم در این حوزه ورود پیدا نکنند، این فریضه نیز به درستی اجرا نخواهد شد.
وی با بیان اینکه، امروزه شیرازه‌ ارزش‌ های ما در جامعه عوض شده، تشریح کرد: واقعیت این است که باورهای مردم به دلیل تناقض در توصیه ها و عملکردهایمان دچار تغییر شده است.
قائم مقام ستاد احیاء امر به معروف و نهی ‌از منکر آذربایجان ‌شرقی، با تاکید بر اینکه در عدم اجرایی شدن قانون امر به معروف، عوامل متعددی دخیل است، ادامه داد: خدشه ‌دار شدن باورهای مردم به تبع عملکرد مسئولان از جمله‌ دیگر عوامل است که نتوانستیم این قانون را اجرایی کنیم.
ریاضی اضافه کرد: باید با انجام اقدامات فرهنگی بستر را برای آشنا کردن جوانان با اهمیت و ضرورت این 2 فریضه الهی فراهم کنیم.
وی تصریح کرد: مهم‌ ترین انتظار ما از دستگاه‌ های اداری این است که امر به معروف و نهی از منکر را نه به عنوان یک وظیفه اداری بلکه به عنوان وظیفه ‌ای شرعی ببینند و تمام توان خود را در راستای ترویج و نهادینه کردن این 2 فریضه الهی به کار بگیرند.
امام جمعه شهرستان عجب شیر با بیان اینکه نگرش به امر به معروف و نهی از منکر باید یک وظیفه دینی، شرعی و انقلابی باشد، گفت: باید این امر مهم در تمام زوایای زندگی انسان نمود داشته باشد.
حجت السلام محمود شربیانی گفت: متاسفانه با وجود تمام اقداماتی که در زمینه ترویج و احیاء امر به معروف و نهی از منکر صورت می ‌گیرد در این حوزه با مشکلاتی مواجه هستیم.
وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر تنها به مسئله حجاب و عفاف خلاصه نمی ‌شود، اظهار کرد: این 2 فریضه الهی که از واجبات دینی ما است باید در تمام زوایای زندگی فردی و اجتماعی نمود پیدا کرده و در راستای توسعه هرچه بیشتر آن تلاش شود.
امام جمعه عجب شیر به برگزاری برخی برنامه‌ ها و نادیده گرفتن شئونات اسلامی در آنها اشاره کرد و افزود: برگزاری برخی کنسرت‌ ها در سطح استان نباید اجازه داده شود که عدم مدیریت درست برگزاری این برنامه‌ها موجب بی‌توجهی به ارزش‌های اسلامی و انجام برخی منکرات شود.
فرماندار شهرستان عجب شیر نیز در این جلسه گفت: باید در برنامه ‌های فرهنگی که در سطح شهر برگزار می‌ شود چارچوب‌های دینی به صورت ویژه رعایت شود و اجازه بی ‌توجهی به آنها داده نشود.
سید شمس الدین مراثی خواستار نظارت هرچه بیشتر بر نحوه برگزاری برنامه‌ های فرهنگی شد و وظیفه این ستاد را هماهنگی بین دستگاه‌ ها برای اجرایی شدن امر به معروف و نهی از منکر دانست و بیان کرد: بر اساس دستورالعمل اجرایی قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، رؤسای ادارات مسئول اجرای امر به معروف و نهی از منکر در ادارات خود هستند.
وی توجه جدی به تشکیل و فعال ‌سازی شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در سطح شهرستان را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: باید از افراد شاخص و تاثیرگذار به عنوان اعضای شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در سطح شهرستان استفاده شود تا اثرگذاری لازم را داشته باشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر