کد خبر: 835551
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۰
یک دکترای اقتصاد:
استاد اقتصاد دانشگاه‌های تهران گفت: امروز باید منابع قرض‌الحسنه‌ای در اختیار وقف قرار گیرد و بر روی توسعه بنیان‌های اقتصادی این بخش تمرکز شود.
 عبدالمجید شیخی درباره لزوم فرهنگ‌سازی وقف در جامعه اظهار کرد: امروز فضای مجازی میدان مانور بخش عمده‌ای از جامعه است و در این بخش، عمدتاً جوانان نخبه هستند که از متوسط جامعه به لحاظ فعالیت در ابعاد مختلف بالاترند.
وی تصریح کرد: فضای مجازی بهترین فرصت برای تبلیغ، هدایت و تولید اطلاعات و ایجاد تشکل‌های دانش‌بنیان در حوزه اقتصادی و ترویج و تشویق جامعه به منظور هدایت به سمت فعالیت‌های ارزشی مانند وقف است.
شیخی با تأکید بر اینکه گستره فضای مجازی زمینه خوبی جهت تشویق مردم برای حرکت پررنگ‌تر به سمت فعالیت‌های خیرخواهانه است ، اضافه کرد: تأثیرات وقف باید به جامعه معرفی و اثرات آن شفاف‌سازی شود.
این کارشناس با اشاره به اینکه سازمان اوقاف و امور خیریه باید روی توسعه بنیان‌های اقتصادی وقف تمرکز کند، تصریح کرد: متأسفانه امروز در جامعه از امکانات وقف به شکل بهینه بهره‌برداری نمی‌کنیم.
شیخی بر ضرورت مصرف بهینه درآمد اماکن وقفی تاکید کرد و اضافه کرد: نهادینه شدن فرهنگ وقف در جامعه تأثیرات بسزایی در کاهش فاصله طبقاتی، رفع تنگناها و تقویت اقتصاد خانواده‌های فقیر و درنهایت ترویج ارزش‌ها دارد لذا باید به این ابعاد وقف توجه بیشتری شود.
این استاد دانشگاه با تأکید بر اینکه ابزارهای مالی و پولی جدید باید در حوزه وقف تعریف شود، تصریح کرد: باید تلاش کرد تا از این طریق منابع بیشتری با مشارکت وسیع‌تر مردم در جریان وقف در جامعه جذب شود.
شیخی با اشاره به اینکه ابزارهای قدیمی در حوزه وقف قدرت مشارکت را محدود می‌کند، اضافه کرد: وقف نقدی دیگر موضوعیت ندارد؛ باید منابع قرض‌الحسنه‌ای را در اختیار وقف قرار دهیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار