کد خبر: 835539
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۰
عضو مجلس خبرگان رهبری مطرح کرد:
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه فضای مجازی با نشر فرهنگ وقف از تهدید به فرصت تبدیل می‌شود، گفت: در زمینه فرهنگ‌سازی وقف باید اهتمام جدی صورت گیرد.

آیت‌الله علی معلمی درباره لزوم نشر فرهنگ وقف با ابزارهای روز اطلاع‌رسانی اظهار کرد: مسأله وقف ازجمله مسائل بسیار مهم و مفید شریعت پیامبر گرامی اسلام (ص) است.
عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: امامان معصوم (ع) در روایات متعدد بر اهمیت وقف و تأثیرات دنیوی و اخروی این سنت حسنه و صدقه جاریه تأکید داشتند.
معلمی با تأکید بر اینکه وقف سرچشمه زاینده خیرات است، اضافه کرد: وقف انسان واقف، خیر و نیکوکار را به نسل‌های آینده مرتبط می‌سازد؛ واقف بعد از فوت از آثار خیری که در سایه وقف از خود به‌جای می‌گذارد، بهره‌مند می‌شود؛ زیرا خدمت به جامعه را بعد از فوت خود نیز ادامه داده است.
عضو مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد انسان با احساس مسؤولیت نسبت به جامعه خود هم در هنگام حیات باید منشأ خیر و کمک به جامعه باشد و هم بعد از مرگ آثاری از خود به یادگار بگذارد که آیندگان از آن بهره‌مند شوند.
معلمی با بیان اینکه وقف بستر اشاعه فرهنگ قرآنی، حفظ شریعت اسلام و مکتب اهل‌بیت (ع) و تأمین نیازمندی فقرا و محرومان جامعه است، تصریح کرد: پیامدهای وقف را می‌توان در خیرات مطلقه نیز صرف کرد و نگاه واقف در هزینه موقوفات ارجحیت دارد.
وی با تأکید بر اینکه وقف ابزار مهم رفع اختلافات طبقاتی است، اضافه کرد: وقف هم بعد اقتصادی و هم بعد معنوی دارد و سزاوار است که در زمینه فرهنگ‌سازی وقف اهتمام جدی داشته باشیم.
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه فضای مجازی ازجمله رسانه‌هایی است که در جامعه فراگیر شده است، تصریح کرد: رسانه در روزهایی به روزنامه، نشریات مکتوب و صداوسیما ختم می‌شد؛ اما امروز در سایه استفاده از تکنیک و صنعت شاهد رشد و سرعت انتقال اطلاعات هستیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر