کد خبر: 835538
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۰
رییس دانشگاه پیام نورشاهرود گفت: مجتمع ورزشی و آزمایشگاه مرکزی این دانشگاه در دهه فجر به بهره برداری می رسد.

 علی شاهینی با بیان اینکه مجتمع ورزشی دانشگاه امکان برگزاری تمام رشته های ورزشی سالنی را دارد، اضافه کرد: این مجموعه درفضایی به مساحت دو هزار و 700 متر مربع است که تاکنون برای ساختش 20 میلیارد ریال هزینه شده و تجهیز آن نیز به دو میلیارد ریال دیگر اعتبار نیاز دارد.
وی میزان اعتیار هزینه شده برای ساخت کارگاه و آزمایشگاه مرکزی را نیز 10 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: این آزمایشگاه در فضایی به وسعت یک هزار و 305 متر مربع ساخته شده و تجهیز آن نیازمند پنج میلیارد ریال اعتبار است.
رییس دانشگاه پیام نور شاهرود با تاکید بر اینکه این دانشگاه از سال 91 تاکنون حدود 10 هزار متر مربع به وسعت فضاهای آموزشی خود افزوده، گفت: این میزان رشد عمرانی در حالی شکل گرفت که تا پیش از این حتی یک متر مربع فضای ساختمانی در اختیار دانشگاه پیام نور شاهرود نبود.
شاهینی همچنین به افزایش تعداد دانشجویان اشاره کرد و افزود: در این مدت تعداد دانشجویان دانشگاه پیام نور شاهرود از 800 نفر به دو هزار و 500 نفر افزایش یافته و با وجود کاهش ورودی دانشجویان دیگر دانشگاه های کشور در دو سال گذشته، دانشگاه پیام نور شاهرود با کاهش پذیرش رو به رو نبوده است.
وی یادآور شد: بیش از 40 درصد از پذیرش دانشجویان دوره کارشناسی دانشگاه های پیام نور استان سمنان ، مربوط به دانشگاه پیام نور شاهرود است در حالی که 20 رشته درسی نیز از دانشگاه پیام نور مرکز استان کم تر دارد.
این استاد دانشگاه با بیان این که دانشگاه پیام نور شاهرود تنها یک رشته کارشناسی ارشد دارد و با کاهش اعضای هیات علمی روبروست ، تاکید کرد: یکی از دلایل توسعه نیافتگی در جذب هیات علمی و رشته های تحصیلات تکمیلی، نداشتن اختیار است چرا که در تمام این موارد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تعیین کننده است.
شاهینی با انتقاد از نبود نگاه عدالت محور در استان در سال های گذشته، گفت: در دوره های پیشین عدالت واقعی در حق دانشگاه پیام نور شاهرود نسبت به مرکز استان رعایت نشده و تعداد اعضای هیات علمی این دانشگاه ها نیز با یکدیگر قابل مقایسه نیست اما در دوره جدید تلاش شده این بی عدالتی تا حدی جبران شود.
وی همچنین به فلسفه وجودی دانشگاه های پیام نور کشور اشاره و تصریح کرد: دانشگاه پیام نور، 'آموزش همراه، استاد همراه و کتاب همراه ' را شعار خود قرار داده و به سویی حرکت کرده که دانشجو می تواند از طریق اینترنت و با تلفن همراه خود به منابع درسی و استاد، دسترسی پیدا کند.
رییس دانشگاه پیام نور شاهرود با اشاره به وجود نسخه دیجیتالی هزاران عنوان کتاب برای استفاده دانشجویان، بیان کرد: دانشجویان می توانند به صورت اینترنتی از آزمایشگاه ها و کارگاه ها استفاده کنند.
شاهینی آموزش های نیمه حضوری و غیر حضوری را اساس کار دانشگاه پیام نور عنوان کرد و گفت: آموزش و سنجش در این مجموعه جدا از هم است به این معنی که استاد اختیاری در انتخاب منابع درسی نداشته، برای هر درس تنها از یک منبع در سراسر کشور استفاده می کند.
وی با تاکید بر اینکه عدالت آموزشی به معنای واقعی در دانشگاه پیام نور تحقق یافته، افزود: استاد نقشی در طراحی و تصحیح سوالات ندارد و امتحان هر درس به صورت کشوری و در یک زمان مشخص برگزار می شود.
شاهینی یادآور شد: دانشجو می تواند برای امتحانات پایان ترم خود در هر یک از 540 واحد دانشگاه پیام نور کشور حضور یابد و علاوه بر این، نقل و انتقال دانشجویان نیز در مراکز مختلف دانشگاه پیام نور به آسانی انجام می شود.
رییس دانشگاه پیام نور شاهرود به ارایه تسهیلات به دانشجویان نیز اشاره کرد و گفت: دانشگاه پیام نور، دانشگاهی دولتی است و دانشجویان آن کم ترین شهریه را نسبت به دانشجویان دیگر دانشگاه های کشور می پردازند.
شاهینی با بیان اینکه وام های دانشجویی بدون بهره و کم بهره به دانشجویان پرداخت می شود، افزود: دانشگاه پیام نور در این باره با کمبود اعتبار مواجه نیبست.
وی همچنین بومی گزینی را یکی از ویژگی های دانشگاه پیام نور دانست و گفت: واحد های دانشگاه پیام نور کشور دانشجویان غیر بومی را نمی پذیرتد و به این دلیل مشکلات فرهنگی کم تری در این دانشگاه دیده می شود.
دانشگاه پیام نور شاهرود دارای یک رشته کارشناسی ارشد و 44 رشته کارشناسی در زمینه علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، هنر و زبان انگلیسی است.
تعداد اعضای هیات علمی این دانشگاه 10 نفر بوده و 250 استاد مدعو با این مجموعه همکاری می کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر