کد خبر: 835537
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۰
فرماندار شهرستان مهدیشهر گفت: تهیه و اجرای طرح از کویر تا خزر به منظور افزایش اشتغال و رونق گردشگری در استان سمنان ضروری است.
حسن ارگی افزود : استان سمنان از ظرفیت های مهم طبیعی و تاریخی برای رونق گردشگری برخوردار است که مسوولان استانی در دولت های گذشته از این ظرفیت ها غافل بوده اند.
وی اظهار داشت: در چند ماه گذشته گفت و گوهای ارزشمندی با فرمانداری شهرستان ساری به منظور انعقاد تفاهم نامه همکاری در زمینه گردشگری انجام شده است که با همکاری های 2 جانبه بین این 2شهرستان می توان شاهد افزایش اشتغال و رونق اقتصادی در کوتاه مدت استان های سمنان و مازندران باشیم.
ارگی خاطرنشان کرد : جایگاه مهدیشهر برای قرار گرفتن در قطب گردشگری در منطقه بسیار ایده آل است و می توان با بازسازی زیرساخت ها ، این شهرستان را به مرکز گردشکری در استان تبدیل کرد.
وی اضافه کرد : باید طرح آمایش سرزمینی هر چه سریعتر در استان سمنان مطالعه شود و با مطالعه راهبردی می توان در چند سال آینده مهدیشهر را به عنوان نماد گردشگری در کشور معرفی کنیم.
فرماندار شهرستان مهدیشهر تصریح کرد : توسعه گردشکری در استان سمنان یک فرآیند است و همانطور که برای رونق واحدهای تولید و صنعتی اعتباراتی قابل توجهی در سال جاری تخصیص یافته است برای رونق در حوزه گردشگری نیز باید توجه ویژه ای شود.
ارگی با بیان این که در هیچ کجا از کره خاکی طبیعت چند وجهی بیابان و دریا را سراغ نداریم ، ادامه داد: با حداکثر سه ساعت زمان می توان از مناطق کویری سمنان به دریاهای خزری سفر کرد که این جاذبه های طبیعی در نوع خود منحصر به فرد است.
وی یادآور شد : برنامه ریزی برای اجرای طرح های گردشگری را نمی توان به صورت جزیره ای متصور بود بلکه باید همه دستگاه های اجرایی با کلان نگری در راستای افزایش اشتغال و رونق اقتصادی گام بردارند.
ارگی بیان داشت : تا پایان سال 96 چند هتل برای رونق گردشگری در شهرستان مهدیشهر به بهره برداری می رسد که افتتاح این طرح های مهم تاثیر بسزایی در افزایش حضور گردشگران در استان دارد.
فرماندار شهرستان مهدیشهر تصریح کرد : رونق گردشگری ،کشور را از وابستگی به درآمدهای نفتی بی نیاز می کند و اجرای کامل این طرح های اشتغال زا به زمان قابل توجهی نیازمند است.
شهرستان مهدیشهر بیش از 50 هزار نفر جمعیت دارد.
سالانه بیش از 20 میلیون گردشگر از استان 700 هزار نفری سمنان عبور می کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار