کد خبر: 835524
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۲
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان :
جوانان و حتی سالخوردگان شهر اصفهان از دیرباز از فرهنگ دوچرخه سواری استفاده می‌کرده‌اند و این یکی از مولفه‌های فرهنگ رایج در شهر اصفهان بوده است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در همایش دوچرخه‌سواری که به همت شهرداری اصفهان ترتیب یافته بود گفت : این اقدام وتدبیر شهردار بسیار پسندیده است که مدیران این شهر را مجاب نموده تا در صبکاه مشترک رکاب بزنند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌رضا ارزانی همزمان با برگزاری مراسم دوچرخه‌سواری مدیران استان اصفهان که از ابتدا ی  این برنامه  رکاب زنی حضور داشت، اظهار نمود: روحانیون و اهالی حوزه و دانشگاه هم به دنبال تحقق شعار "اصفهان، شهر دوچرخه‌ها" هستند.حضور جدی پیدا خواهند کرد.

 

وی در حاشیه برگزاری این مراسم گفت: در حوزه فرهنگ ترافیک و فرهنگ عمومی، یکی از فعالیت های مورد نیاز در جامعه، ترویج فرهنگ دوچرخه سواری است که جا دارد در این زمینه از همه کسانی که در حوزه دوچرخه سواری اقدام کردند قدر دانی می کنیم.

 

وی با بیان اینکه یکی از بهترین کارهای صورت گفته در اصفهان پیرامون آلودگی و هوای پاک، احیای سنت دوچرخه سواری بوده، بیان داشت: جوانان و حتی سالخوردگان شهر اصفهان از دیرباز از این فرهنگ استفاده می‌کرده‌اند و دوچرخه‌سواری، یک فرهنگ رایج و یکی از مولفه‌های فرهنگ رایج در شهر اصفهان بوده بنابراین باید تلاش کنیم تا آن را در جامعه مجدداً احیا کنیم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در ادامه با اشاره به حضور متفاوت خود در این برنامه با لباس ورزشی تصریح کرد: من در تهران تا دماوند را رکاب زدم اما پس از آن با آن فاصله گرفتم. امروز احساس کردم که برای جامعه و شهر اصفهان نیاز است که این فرهنگ گرایش پیدا کند و با این رویکرد، در مراسم حاضر شده و دوچرخه‌سواری کردم زیرا به طور قطع اگر به آن توجه نکنیم، آلودگی شهر اصفهان افزایش پیدا می‌کند.

 

وی تصریح کرد: خوشحال هستیم که  فرصتی فراهم شده تا به سنت اصیل خود که دوچرخه سواری هست، بازگردیم و هوای شهرمان را داشته باشیم.

 

حجت‌الاسلام ارزانی در پایان اذعان نمود : امیدوار هستم که این فرهنگ ادامه پیدا کند و تلاش ما این است که فرهنگ دوچرخه‌سواری در کارمندان اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان هم گسترش پیدا کند.

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار