کد خبر: 835522
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۳
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تبریز:
رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تبریز مهمترین عامل حادثه دلخراش ساختمان پلاسکو را به دلیل عدم توجه به اصول شهرسازی و ایمن سازی ساختمانها دانسته و این اتفاق را زنگ خطری برای ساختمانهای مشابه در کلانشهرها عنوان کرد.
فریدون بابائی اقدم گفت : بزرگترین ساختمان تجاری تهران پس از ۳ ساعت آتش سوزی به تلی از خاک تبدیل شد. قطعا این واقعه دلخراش نه اولین بوده و نه آخرین خواهد بود؛ و این گونه حوادث زنگ خطری برای ما و مسئولین میتواند باشند تا با رعایت اصول شهرسازی و ایمن سازی ساختمانها از بروز حوادث مشابه جلوگیری کنیم.

بابائی اقدم افزود : کارشناسان اعتقاد دارند کاهش آسیب‌پذیری شهرها در برابر وقوع حوادثی مشابه حادثه پلاسکو زمانی محقق خواهد شد که رعایت اصول شهرسازی و ایمن سازی ساختمانها به عنوان یک هدف در تمامی سطوح برنامه‌ریزی از آمایش سرزمین تا معماری و نحوه شهرسازی مدنظر قرار گیرد.

وی حادثه ساختمان پلاسکو را از ابعاد فنی قابل بررسی عمیق تر دانست و افزود: بی شک این حادثه تاکیدی براین بود که باید بیش از پیش به سه اصل «پیش از بحران، حین بحران و بعد از بحران» برای جلوگیری و یا کاهش این حوادث در آینده توجه ویژه ای داشته باشیم.

وی در عین حال نقش دانشگاه و مراکز علمی را در بررسی فنی و عمیق این حادثه مهم برشمرد و با بیان اینکه باید هزینه این بحران را با نگاه متفاوت کاهش داد، ادامه داد: جامعه دانشگاه باید در بحث پژوهش و تحقیق برای پیشگیری، مدیریت بهتر شهری، تجهیز فنی و علمی خدمات و… ورود کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر