کد خبر: 835521
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۳
مدیرکل امور اجتماعی استانداری آذربایجان‌شرقی:
مدیرکل امور اجتماعی استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: مردم آذربایجان به مناسبت قیام 29 بهمن تبریز به دیدار مقام عظمای ولایت می‌روند.

حسن استوارآذر  در نشست هماهنگی مراسم دیدار مردم آذربایجان با مقام معظم رهبری به مناسبت  سالروز 29 بهمن سال 56، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، اظهار داشت: در تاریخ شکوهمند انقلاب اسلامی یکی از اوراق زرینی به ثبت رسیده روز 29 بهمن است که روز تاریخی و سرنوشت ساز برای اسلام و انقلاب بود، در این ایام جوانان غیور و برومند استان و علی‌الخصوص شهر تبریز با برگزاری تظاهرات در مقابل رژیم طاغوت ایستادند.

وی با بیان اینکه این روز مایه افتخار است، افزود: شهدای والا مقامی در حماسه سازی این روز نقش داشتند و عزت و افتخار امروز را مدیون این شهدای هستیم.

استوارآذر خاطرنشان کرد: برای زنده نگه داشتن این روز و ثبت لحظه‌های افتخار آمیز و انتقال آن به نسل جوان و نسل‌های آینده و صیانت از اهداف والای آن ایام توفیق پیدا کرده‌ایم و باید در این راه بیش از پیش تلاش کنیم.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب بیش از 12 سال با همت مردم آذربایجان و با کسب اجاره از مقام معظم رهبری در راستای زنده نگهداشتن یاد و خاطره این ایام، مراسم دیدار مردم آذربایجان با مقام معظم رهبری در حضور ایشان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این افتخاری است که نصیب مردم آذربایجان شده و به نوعی دیدار مردم آذربایجان آغازگر دیدارهای مردمی استان‌های دیگر در مناسبات خاص آن استان‌ها با مقام معظم رهبری بوده است.

استوارآذر با تاکید بر برگزاری هرچه باشکوه‌تر این مراسم، اضافه کرد: در راستای ثبت لحظه به لحظه این ایام و دیدارها، علاوه بر ثبت این دیدارهای در قالب مستند و فیلم باید تاریخ این دیدارها که بیش از 12 سال برگزار شده به صورت کتابی آماده و تمام دیدارها در آن ثبت شود.

قیام 29بهمن سال 1356 دومین حرکت گسترده اسلامی و مردمی است که متعاقب قیام خونین 19 دی مردم قم در شهر قهرمان‌پرور تبریز صورت گرفت، که با دخالت ایادی پهلوی، خشم و انزجار مردم تبریز به جوش آمده و قیام تاریخی افتخارآمیزی بر پیشانی این شهر ولایت مدار حک شد و این حرکت راه امت اسلامی را به راه خونینی که در بیش روی داشت پیوند داد و لحظاتی را به دنبال آورد که از آن خورشید حیات آفرین انقلاب اسلامی آغاز به درخشش کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر