کد خبر: 835492
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰
«گلستان يازدهم»، خاطرات زهرا پناهي‌روا، همسر علي چيت‌سازيان از سرداران شهيد استان همدان است.
«گلستان يازدهم»، خاطرات زهرا پناهي‌روا، همسر علي چيت‌سازيان از سرداران شهيد استان همدان است. کتاب در 17فصل تدوين شده و از زمان تولد فرزند شهيد آغاز مي‌شود و تا اين روزهاي راوي ادامه مي‌يابد. هوش و ذکاوت شهيد در کسب فنون نظامي طوري بود که در مدت کوتاهي به‌عنوان مربي نيروهاي آموزشي، انتخاب شد، براي تشکل بخشيدن به نيروهاي بسيجي، به همراه همرزمان اقدام به تشکيل گردان کوهستاني انصارالحسين کرد و خود مسئوليت آموزش‌هاي آنان را به‌عهده گرفت و همراه همين بچه‌ها پا به عرصه اخلاص و ايثار جبهه نهاد. سردار شهيد علي چيت‌سازيان در سال 1341 همزمان با سالروز تولد حضرت اميرالمؤمنين(ع) در همدان چشم به جهان گشود، در دامان خانواده مستضعف و مذهبي رشد کرد و با موفقيت دوران ابتدايي و راهنمايي را طي کرد.

ورود او به هنرستان فني ديباج مصادف بود با قيام ملت قهرمان که مي‌رفت تا در اوج شکوه به ثمر نشيند.  همه ويژگي‌هاي اين شهيد باعث شد كه بهناز ضرابي‌زاده کتاب «گلستان يازدهم» را بنويسد و زندگي اين شهيد را روايت کند. کتاب جذابيت زيادي براي خواننده دارد، در «گلستان يازدهم»، نثر نويسنده به پختگي بيشتري رسيده، به طوري که ضرابي‌زاده تلاش دارد با استفاده از تکنيک‌هاي جديد، فضاي متفاوتي را ايجاد کند. ايجاد جريان سيال ذهن در روايت خاطرات، فضاسازي، حفظ لهجه شخصيت‌ها در کتاب و شخصيت‌پردازي با استفاده از گفت‌وگو از جمله تکنيک‌هايي است که در اين کتاب به کار رفته است. نويسنده، کتاب را با فصل «زندگي‌ام فيلم مي‌شود» شروع مي‌کند؛ خاطرات همسر شهيد که از تولد فرزندش بعد از شهادت همسر مي‌گويد، شايد يکي از جذاب‌ترين بخش‌هاي کتاب را در همين فصل نخست مي‌خوانيم. عاشقانه زني که براي همسر مي‌گويد و خواننده را براي خواندن فصل‌هاي ديگر ترغيب مي‌کند.

«گلستان يازدهم» چهره ديگري از يکي از شهداي دفاع مقدس را نشان مي‌دهد، مردي که در خانه‌اش يک همسر مهربان است، با تکيه کلام‌هاي منحصر به خودش و در بيرون از خانه يکي از بسيجي‌هاي امام خميني(ره) که اگر جنگ 20 سال ديگر هم طول بکشد، بايد در جبهه باشد. نويسنده درباره انتخاب عنوان کتاب به عنوان «گلستان يازدهم» مي‌گويد: در حقيقت براي انتخاب اسم اين کتاب خيلي درگير بودم و دوست داشتم اسمي باشد که به نوعي شخصيت سردار شهيد چيت‌سازيان را معرفي کند و از طرفي جذاب هم باشد و با محتواي کتاب در ارتباط باشد و هم از کليشه به دور باشد، اما آن چيزي که برايم زيبا و جذاب است زندگي اين دو فرد بود که يک دوران کوتاهي باهم بودند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار