کد خبر: 835476
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۸
رئیس سازمان نهضت سواد‌آموزی خبر داد
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی از راه‌اندازی ۲۷۰ مرکز یادگیری محلی در سراسر کشور خبر داد و اعلام كرد : ۴۷۰ هزار نفر در گروه سنی ۴۹-۱۰ سال در دوره‌های سوادآموزی طی سال جاری ثبت‌نام کرده‌اند.
علی باقرزاده در دیدار با «ویل پارکس» نماینده یونیسف در ایران که در سالن جلسات سازمان نهضت سواد‌آموزی برگزار شد، اظهار کرد: ۲۰۰ هزار نفر در برنامه‌های مکمل سواد‌آموزی مانند مسابقات انشانویسی و کتابخوانی شرکت کرده‌اند. رئیس سازمان نهضت سواد‌آموزی به میزان اعتبار هزینه شده برای انجام فعالیت‌های سواد‌آموزی اشاره کرد و افزود: اعتبار سالانه سازمان نهضت سواد‌آموزی ۸۰ میلیون دلار است که از سوی دولت تأمین می شود و سازمان تاکنون با ۷۲ میلیون دلار اعتبار توانسته است به عملکرد مذکور دست یابد. وی با بیان اینکه گام اول سواد‌آموزی، فراگیری مهارت خواندن و نوشتن است، تصریح کرد: رویکرد اصلی فعالیت‌های سواد‌آموزی، آموزش مهارت‌های بِه زیستن و آموزش نحوه یادگرفتن به فراگیران است. رئیس سازمان نهضت سواد‌آموزی به رویکرد‌های حاکم بر فعالیت‌ها و خدمات سواد‌آموزی اشاره و خاطرنشان کرد: این سازمان تمامی تلاش خود را برای انعطاف حداکثری در برنامه، مشارکت حداکثری جامعه و سودمندی و کیفیت حداکثری در برنامه‌های خود به کار گرفته است. باقرزاده به گروه‌های هدف و تنوع موجود در مخاطبان اشاره کرد و افزود: سازمان نهضت سواد‌آموزی مسئولیت شناسایی و جذب و آموزش افراد بی سواد و بازمانده از تحصیل، گروه سنی ۴۹-۱۰ ساله را بر عهده دارد.

وی با تأکید بر این که گروه سنی ۴۹-۱۰ ساله از تنوع زیادی برخوردار است، بیان کرد: کودکان کار و خیابان، کودکان بازمانده از تحصیل دارای کبر سنی،کودکان بدون شناسنامه، اتباع خارجی مجاز و غیر مجاز، معلولان و افراد با نیاز‌های ویژه و دختران روستایی و عشایر ، گروه سنی ۱۹-۱۰ ساله را تشکیل می دهند. رئیس سازمان نهضت سواد‌آموزی به اهمیت مراکز یادگیری محلی برای متمرکز شدن فعالیت‌های آموزش سواد در محلات و توسعه مشارکت بومی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر سازمان در حال احیا و راه‌اندازی مراکز یادگیری محلی با رویکرد‌های نوین است و تا کنون ۲۷۰ مرکز یادگیری محلی راه اندازی شده است و امید است به 2هزار و 500  مرکز یادگیری محلی توسعه یابد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار