کد خبر: 835375
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۴
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل:
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: میزان صادرات استان اردبیل در 9 ماهه امسال به 42 میلیون دلار رسیده که در قیاس با مدت مشابه سال قبل این میزان 35 درصد کاهش نشان می دهد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل،سیدحامد عاملی در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در اردبیل با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت صادرات از گمرکات استان اردبیل اظهار کرد: از سال 92 تا 94 آمار صادرات استان اردبیل روند صعودی داشته به طوری که سال 92 بیش از 22 میلیون دلار، سال 93 حدود 52 میلیون دلار و سال گذشته نیز 67 میلیون دلار صادرات را شاهد بودیم که در 9 ماهه امسال این میزان صادرات به 42 میلیون دلار رسیده است.

وی با بیان اینکه تنها 20 میلیون دلار از این محصولات صادراتی مربوط به محصولات صنعتی بوده است خاطرنشان کرد: تنها یک سوم این محصولات از گمرکات استان اردبیل صادر شده و مابقی از گمرکات مشهد، پیرانشهر، بندرعباس، شلمچه و آستارا صادر شده است.

عضو شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با برشمردن علل روند کاهش صادرات در استان اردبیل گفت: عدم تنوع محصولات صادراتی آسیب جدی به این حوزه وارد کرده به طوری که عمده محصولات صادراتی استان سیب زمینی و مصنوعات پلاستیکی است.

عاملی ضرورت تنوع بخشی به محصولات صادراتی استان را در سایه تقویت تولید یادآور شد و افزود: تولید صادرات گرا از محور کارها و اولویت سازمان صنعت، معدن و تجارت است و به جای 20 محصول صنعتی صادراتی باید این تعداد را افزایش دهیم.

وی عدم تنوع بازار صادراتی را نیز یکی دیگر از دغدغه ها در این حوزه اعلام کرد و بیان داشت: لزومی ندارد بازار صادراتی ما تنها کشور آذربایجان باشد چرا که با افت ارزش پول این کشور میزان صادرات ما نیز تحت تاثیر این شرایط قرار گرفته است.

عضو شورای اداری استان اردبیل چابک سازی در روند بروکراسی حوزه صادرات را یادآور شد و گفت: پیش از این به دلیل برخی اختلال و شرایط ارزش کالاهای صادراتی از گمرکات استان اردبیل واقعی نبوده که سعی کردیم با همراهی کشورهای مقابل ارزش کالاهای صادراتی از گمرکات واقعی تر شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر