کد خبر: 835288
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۷
فرماندار شهرستان مهدیشهر گفت: بیش از یک هزار و 200 خانوار این شهرستان عشایر هستند که با توجه به شغل دامداری آن ها برای ماندگاری این حرفه باید برنامه های جامع تدوین شود.
حسن ارگی مشکل بیمه ای، اختلاف بین مرتع دار با منابع طبیعی از مهم ترین مشکلات این دامداران برشمرد و افزود : این شهرستان 560 هزار دام سبک دارد که مسوولان امر باید توجه ویژه ای به این واحدهای دامی داشته باشند.
وی اظهار داشت : همچنین ارتقا سلامت دام برای کاهش تلفات احتمالی باید مورد توجه قرار گیرد و برنامه های آموزشی موثر تری برای امنیت غذایی در نظر گرفت.
وی خاطرنشان کرد : 35 درصد عشایر استان سمنان در مهدیشهر هستند که بیش از 50 درصد دام استان سمنان را در اختیار دارند که باید بسته های حمایتی ویژه ای برای این دامداران در نظر گرفته شود.
فرماندار مهدیشهر ادامه داد : 32 واحد مرغداری در این شهرستان فعالیت دارند که می توان با افزایش این واحدهای تولیدی بخش قابل توجهی از گوشت سفید این شهرستان و شهرستان های همجوار را تامین کرد.
ارگی تصریح کرد : عشایر شهرستان مهدیشهر نقش اساسی در تولید فرآوری لبنیات و تولید گوشت قرمز دارند و کارهای روزمره این اقشار جامعه نمونه بارز اقتصاد مقاومتی است.
وی بیان داشت : ماندگاری شغل چوپانی یکی از برنامه هایی است که سازمان جهاد کشاورزی استان نسبت به آن تدابیری اتخاذ کند و با افزایش زیر ساخت ها و توجه بیشتر به دامداران و عشایر می توان در دراز مدت در تولید گوشت قرمز و فرآوری شیر گام برداشت.
وی گفت : در سال جاری به بخش کشاورزی تسهیلات رونق تولید پرداخت شد که این امر نشان دهنده حمایت های همه جانبه دولت تدبیر و امید به افزایش رونق اقتصادی در مناطق عشایر نشین و روستایی است.
فرماندار شهرستان مهدیشهر اضافه کرد : فرا گیری امنیت غذایی در استان سمنان مستلزم حمایت های همه جانبه است و نباید مشاغل کهن در دراز مدت به فراموشی سپرده شود.
شهرستان مهدیشهر بیش از 50 هزار نفر جمعیت دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر