کد خبر: 835279
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۸
صالحي‌اميري خبر داد
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در بازديد از نمايش «پستو» در سي‌و‌پنجمين جشنواره تئاتر فجر، عنوان كرد: بودجه تئاتر در سال آینده، ۱۰ ميليارد تومان افزايش خواهد يافت.
سيدرضا صالحي‌اميري، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي به همراه علي مرادخاني، معاون هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي از نمايش «پستو» كاري از شهرستان بيجار در مجموعه تئاتر شهر ديدن كرد. صالحي‌اميري پس از تماشاي اين نمايش در جمع خبرنگاران عنوان كرد: تئاتر و فعاليت‌هاي نمايشي براي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي بسيار با اهميت است. فعاليت‌هاي نمايشي از گذشته تاكنون به اشكال مختلف وجود داشته است و اكنون نيز بايد تقويت شود. وي در ادامه افزود: تصميم داريم براي سال آينده 10 ميليارد تومان بودجه تئاتر را افزايش دهيم و به مصارف گوناگون از جمله تجهيز و تقويت سالن‌هاي نمايش همچون مجموعه تئاتر شهر برسانيم. وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي عنوان كرد: سينما ريشه هنر است اما تئاتر مادر هنر خوانده مي‌شود، هنر از تئاتر هويت مي‌گيرد و از اين منظر ايرانيان به تئاتر علاقه نشان مي‌دهند. وي با اشاره به افزايش بودجه سال آتي تئاتر گفت: در نظر داريم سال 96 مجموع تئاتر كشور را تقويت كنيم، تئاتر نياز جامعه ايران است. يكي از كانون‌هاي مصرف فرهنگي را تئاتر تشكيل مي‌دهد و در توسعه جامعه فرهنگي نقش مهمي ايفا مي‌كند.

صالحي‌اميري درباره مضامين موثر در جشنواره تئاتر فجر گفت: مضامين سبك زندگي، دفاع مقدس، مسئوليت اجتماعي، اخلاق اجتماعي، روابط انساني و ادبيات و هنر ايراني در اين جشنواره به درستي انتخاب شده است. بيش از 90 متن از متون حاضر در جشنواره تئاتر فجر ايراني است كه نشان مي‌دهد كارگردان‌ها و نويسندگان ما به بلوغ لازم رسيده‌اند، تئاتر در دهه چهارم انقلاب در حال جهش است و آينده تئاتر را بسيار موفقيت‌آميز مي‌بينم. وي درباره علاقه شخصي خود به تماشاي تئاتر گفت: من پيشتر هم براي تماشاي تئاتر مي‌آمدم و به تئاتر علاقه داشتم. از اين پس هم سعي مي‌كنم به طور غيررسمي تئاتر تماشا كنم چون جذابيت بيشتري برايم دارد. وي درباره بازسازي مجموعه تئاتر شهر گفت: بخشي از اين بازسازي انجام شده، همه تلاش مي‌كنيم سال 96 اين بازسازي تكميل شود و شاهد تحول دراين مجموعه خواهيم بود همه مردم خوشحال مي‌شوند اين مجموعه براي تهران يك مجموعه نوستالژيك است و حتماً به آن توجه بيشتري خواهيم كرد. وي در پايان اظهار داشت: 400 پروژه در سطح كشور در دست داريم كه بايد مردم و سرمايه‌گذاران هم كمك كنند. دولت به تنهايي توانايي تكميل همه پروژه‌ها را ندارد امسال 40 پروژه را به بخش‌هاي مردمي واگذار كرده‌ايم و سال 96 اين حركت شتاب بيشتر خواهد گرفت و تلاش مي‌كنيم مشاركت بخش خصوصي، نهادهاي عمومي، هنري و فرهنگي را جلب كنيم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار