کد خبر: 835277
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۷
بازيگر «فروشنده» به مصوبه اخير ممنوعيت ورود اتباع ايراني به امريکا واکنش نشان داد
با وجود اينکه مصوبه ضدايراني اخير دولت امريکا موضوع بي‌سابقه‌اي نيست، ترانه عليدوستي، بازيگر فيلم فروشنده به اين اقدام دولت امريکا واکنش نشان داد.
جواد محرمي
با وجود اينکه مصوبه ضدايراني اخير دولت امريکا موضوع بي‌سابقه‌اي نيست، ترانه عليدوستي، بازيگر فيلم فروشنده به اين اقدام دولت امريکا واکنش نشان داد. اين در حالي است که ترامپ در مقايسه با اوباما فقط لحن خود را تغيير داده و ادبيات او با عملکرد همواره خصمانه دولت امريکا تطابق بيشتري دارد.

مصوبه اخير رئيس‌جمهور امريکا درباره ممنوعيت ورود اتباع ايراني به خاک اين کشور با واکنش ترانه عليدوستي مواجه شد. اين بازيگر در صفحه اجتماعي خود در فضاي مجازي اقدام اخير دونالد ترامپ را نژادپرستانه خوانده و به همين دليل اعلام کرده که از حضور در مراسم اسکار امسال انصراف مي‌دهد.
به تازگي از سوي آکادمي علوم و هنرهاي امريکا فيلم فروشنده اصغر فرهادي در ليست پنج فيلم نهايي راه‌يافته به بخش جوايز اسکار بهترين فيلم خارجي اعلام شد و به احتمال زياد بازيگران اصلي اين فيلم هم به مراسم پاياني اسکار دعوت هستند، اما ترانه عليدوستي بازيگر فيلم فروشنده اعلام کرده که در اين مراسم شرکت نخواهد کرد. او دليل اين مسئله را وضع قانون ممنوعيت ورود اتباع ايراني به خاک امريکا از سوي رئيس‌جمهور جديد اعلام کرده است.

البته وضع قوانين مشابه درباره محدوديت ورود اتباع ايراني به امريکا بي‌سابقه نيست و پيش از اين بارها از سوي رؤساي جمهور امريکا قوانيني از اين دست مصوب و اجرا شده است، براي مثال انگشت‌نگاري از اتباع ايراني سال‌هاست که در فرودگاه‌هاي امريکا انجام و منجر به تحقير ايرانيان مي‌شود. اما موضوع ترامپ آنقدر ابعاد بين‌المللي و حتي داخلي منفي دارد که ترانه عليدوستي را هم وادار کرده که خود را در جمع يکي از مخالفان او قرار دهد. در واقع تصميمات و رفتارهاي خصمانه امريکا عليه اتباع ايراني نزديک به چهار دهه است که از سوي دولت‌هاي مختلف ايالات متحده امريکا اتخاذ مي‌شود و کم و بيش هم از سوي برخي سينماگران از جمله مجيد مجيدي با واکنش مواجه شده بود، اما اين‌بار موضوع متفاوت است، چراکه موضع منفي ترانه عليدوستي عليه ترامپ با بازتاب‌هاي فوق‌العاده زيادي در رسانه‌هاي امريکا که اغلب نيز ضدترامپ هستند، مواجه شده است.
   
واکنش متفاوت در فضاي مجازي
موضع ضدترامپ عليدوستي در فضاي مجازي با واکنش‌هاي متفاوتي از سوي کاربران مواجه شده است. برخي اين اظهارنظر عليدوستي را به نوعي در راستاي گرايش‌هاي ضدترامپ هاليوودي‌ها و سلبريتي‌ها ارزيابي و به اين اشاره کرده‌اند که موضع عليدوستي بيش از اينکه جنبه ملي و ضدامريکايي داشته باشد به دليل گرايش‌هاي فمنيستي او انجام شده که در حال حاضر در راستاي موج تظاهرات فعالان حقوق زنان در امريکا صورت گرفته است، اما در مقابل عده‌اي نيز معتقدند موضع ترانه عليدوستي کاملاً جنبه ملي دارد و همانطور که خود اين بازيگر توضيح داده به دليل مصوبه ضدايراني ترامپ اتخاذ شده است و ربطي به همسويي او با موجي که سلبريتي‌هاي امريکايي و هاليوودي‌ها به راه انداخته‌اند، ندارد.
  
بازتاب بين‌المللي موضع عليدوستي
موضع ضدترامپ عليدوستي در رسانه‌هاي غربي و امريکايي هم با واکنش‌هاي زيادي مواجه بود و از آنجا که سيستم هاليوود نيز در حال حاضر ضدترامپ عمل مي‌کند، اين اظهارنظر سينماگر زن ايراني با بازتاب‌هاي زيادي در رسانه‌هاي امريکايي مواجه شده است.
مصوبه اخير ترامپ درباره ممنوعيت ورود اتباع ايراني به خاک امريکا سبب شد ترانه عليدوستي نيز به جمع مخالفان رئيس‌جمهور امريکا بپيوندد. موضع بازيگر فيلم فروشنده باعث شد در فضاي مجازي درباره واکنش احتمالي اصغر فرهادي نيز بحث‌هايي درگيرد. گفته مي‌شود اصغر فرهادي به دليل داشتن پاسپورت امريکايي شامل مصوبه ضدايراني ترامپ نمي‌شود و مي‌تواند در مراسم اسکار حاضر شود ولي برخي گمانه‌زني‌ها از انصراف احتمالي فرهادي از حضور در مراسم اسکار حکايت دارد؛ تصميمي که مي‌تواند به لحاظ ملي براي اين فيلمساز ايراني جنبه‌اي مثبت داشته باشد.
رفتارهاي خارج از ادبيات مناسب و روراست ترامپ باعث شده چهره واقعي ايالات متحده بيش از پيش در انظار بين‌المللي شناخته شود و خوش‌بيني به امريکا از سوي افرادي که سعي مي‌کردند چهره امريکا را براي مردم بزک کنند، کمرنگ شود.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۹
0
0
این فرهادی منافق کجاست که خبری از او نیست . ببیند اربابش چه امضا میکند .
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار