کد خبر: 835227
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۲
امسال 5 هزار هکتار از مزارع استان گلستان زیر کشت ماهیان گرمابی رفته است که پیش بینی می شود با تولید 19 هزار تن، 25 درصد افزایش را نسبت به سال گذشته شاهد باشیم.

محمود سقلی معاون آبزی پروری اداره کل شیلات گلستان با اعلام این خبر گفت: بیش از 500 مزرعه خرد و آب بندان ها و ذخیره آب کشاورزی در سطح استان زیر کشت ماهیان گرمابی می روند که با تولید 19 هزاز تن این مزارع در سال جاری،بیش از 300 میلیارد ریال ارزش افزوده برای استان به همراه خواهد داشت که این مقدار درآمد حاصل خالص از آبزی پروری را شامل می شود. وی در خصوص اشتغال مستقیم و غیر مستقیم در حیطه پرورش ماهیان گرمابی در استان بیان داشت: در حال حاضر نزدیک به 4000 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در بحث ماهیان گرمابی در استان فعالیت دارند.

وی در خصوص استفاده دو منظوره از آب بندان های کشاورزی در سطح استان اظهار کرد: در برخی از مناطق استان آب بندان ها به صورت دو منظوره آبزی پروری و کشاورزی و در بعضی نقاط مزارع منفرد خاصه برای آبزی پروری مورد استفاده قرار می گیرند که البته آب موجود در آب بندان های دو منظوره به دلیل وجود مواد آلی غنی شده ماهی که در آب شناور است برای محصولات کشاورزی بسیار مثمر ثمر خواهد بود.

سقلی با اشاره به ارتباط مستقیم بین کیفیت آب و میزان تولید گفت: سطح و میزان تولید مزارع ارتباط صد در صدی با کیفیت و تعویض آب دارد . با توجه به اینکه در 4 ـ 3 سال گذشته متاسفانه در حاشیه اترک با مشکل کمبود آب مواجه بودیم امسال ذخیره سازی با وجود آب صورت گرفته است ولی کیفیت آب نسبت به برخی مناطق استان متفاوت است و به همین نسبت کیفیت محصولات نیز متفاوت خواهد بود که امیدواریم بتوانیم با مدیریت صحیح و با بالا بردن کیفیت آب محصولات کیفی تری نیز به بازار عرضه کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار