کد خبر: 835203
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۹
در نشست شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد انجام شد:
در نشست شورای اداری، تفاهم‌‎نامه‌ی 3200 ميليارد ریالی همکاری میان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و استانداری کهگیلویه و بویراحمد منعقد شد.
به گزارش جوان انلاين، نشست شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد عصر سه‌شنبه با حضور رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، نماینده‌ی ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد، مدیرعامل بنیاد برکت، استاندار، مسئولان و مدیران استان کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج برگزار شد.

دکتر عارف نوروزی، مدیرعامل بنیاد برکت در این نشست با اشاره به اجرای 70 طرح زیربنایی و اقتصادی بنیاد برکت در استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: حجم سرمایه‌گذاری این طرح‌ها در استان 870 میلیارد ریال است که در مناطق محروم ایجاد شده است.

مدیرعامل بنیاد برکت بیان کرد: 27 طرح اقتصادی با سرمایه‌گذاری 2380 میلیارد ریال و ظرفیت اشتغال‌زایی 5 هزار و 434 نفر در استان احداث می‌شود، هم‌چنین احداث 17 مدرسه با 80 کلاس درس، 13 مسجد، 10 مرکز بهداشتی و مرکز جامع سلامت، بهسازی آسفالت 10 روستا، آب‌رسانی به 17 روستا و بخش و احداث دو باب کتابخانه در سفر رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به کهگیلویه و بویراحمد برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: در شهرستان گچساران 16 طرح اقتصادی و زیربنایی با سرمایه‌گذاری 1330 میلیارد ریال و اشتغال‌زایی 776 نفر، 32 طرح اقتصادی و زیربنایی با سرمایه‌گذاری 940 میلیارد ریال و ایجاد اشتغال 549 نفر در بویراحمد و دنا و 26 طرح اقتصادی و زیربنایی با سرمایه‌گذاری 1660 میلیارد ریال و اشتغال یک هزار و 305 نفر در بخش کهگیلویه‌ی بزرگ برنامه‌ریزی شده است.

در ادامه، معاون عمراني استاندار کهگيلويه و بويراحمد با اشاره به ظرفیت و محرومیت‌های کهگیلویه و بویراحمد این استان را تشکیل دهنده‌ی یک درصد مساحت کشور دانست و گفت: جمعیت شهری کهگیلویه و بویراحمد 53 و جمعیت روستایی 47 درصد است که از دو هزار و 232 روستا یک هزار و 676 روستا دارای سکنه و 556 روستا خالی از سکنه هستند.

پژمان نيک‌اقبالي به مشکلات روستاهای کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و با بیان این‌که این استان قبل از انقلاب حرفی برای گفتن نداشت افزود: دسترسی به شبکه‌ی برق، آب لوله کشی، فاضلاب، خانه‌های بهداشت، دفاتر ICT و بسیاری دیگر خدمات در روستاهای استان به برکت انقلاب اسلامی ایجاد شده هر چند در برخی از شاخص‌ها رتبه‌ی پایینی دارد که ما در شبکه‌ی فاضلاب روستایی رتیه‌ی 29 کشور، بهره‌مندی از گاز 17 کشور و در دفاتر ICT روستایی رتبه‌ی 27 کشور هستیم.

این مسئول با اشاره به وجود 7 هزار و 872 کیلومتر جاده‌ی شوسه‌ی روستایی افزود: در حوزه‌ی دوره‌ی ابتدایی 140 مدرسه، متوسطه 80 و در متوسطه‌ی دوم 60 مدرسه نیاز داریم و در روستاهای بالای 20 خانوار نیازمند احداث 71 مسجد هستیم.

نیک‌اقبالی با اشاره به این‌که یک هزار و 197 روستای استان فاقد نعمت گاز هستند، گفت: روستاهای فاقد دسترسی به آب لوله‌کشی و بهداشتی 206 روستا و روستاهای فاقد آنتن‌دهی تلفن همراه 85 روستا هستند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار