کد خبر: 835112
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۹
مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت در اصفهان اعلام کرد ::
امسال صنعت تولید خودرو در کشور ۳۸ درصد رشد یافته است.

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: صنعت خودروسازی کشور از مونتاژکاری به خودروسازی با دانش و رو به پیشرفت تبدیل می‌شود.

فرزاد خلفی در حاشیه برگزاری سیزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت خودرو اصفهان در جمع اصحاب رسانه، اظهار داشت: تولید خودرو امسال در کشور  ۳۸ درصد رشد یافته است.

وی بیان داشت: کیفیت خودروی ایرانی متناسب با قیمت آن افزایش می یابد و ما نمی توانیم سهم خودرو ایرانی را در اقتصاد کشور نادیده بگیریم و تولید خودرو در کشور را متوقف کنیم.

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه صنعت خودروسازی در دولت یازدهم به سمت کیفی سازی حرکت کرده، بیان داشت: سهم دولت در خودروسازی کشور کمتر از ۱۵ درصد است و بیشتر نقش نظارتی دارد.

وی گفت: به طور قطع سال آینده کیفیت خودروهای داخلی متحول خواهد شد چراکه در حال رایزنی با شرکت های مهم تولید خودرو جهان هستیم تا انتقال دانش و تجربه آنان به داخل کشور را برنامه ریزی کرده و طی قراردادهایی با دیگر کشورها وضعیت تولید خودروی داخلی را ارتقا دهیم.

خلفی بیان داشت: در آینده ای نه چندان دور، کیفیت خودروهای داخلی از طریق مذاکراتی که با شرکت های مهم جهان صورت گرفته، متحول خواهد شد تا صنعت خودروسازی از مونتاژکاری به خودروسازی با دانش و رو به پیشرفت تبدیل شود.

وی اعلام کرد: به عنوان مثال محصولات ایران خودرو که سال آینده وارد بازار می شوند مجهز به تکنولوژی های روز دنیا بوده که با مشارکت و بهره مندی از دانش فرانسوی ها تولید شده است.

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت تأکید کرد: دغدغه مهم وزیر صنعت در حوزه خودرو، افزایش رقابت پذیری، افزایش کیفیت خودروها و خدمات پس از فروش آن و همچنین مشتری مداری است تا مردم بتوانند بر اساس مزیت های موجود دست به انتخاب بزنند. همچنین دیگر دغدغه مهم، متکی شدن به دانش و فناوری به جای خام فروشی است تا بتوان محصولاتی با ارزش افزوده بالا، تولید و صادر کرد.

وی ادامه داد: برای نخستین بار تراز تجاری کشور مثبت شده و شاهد پیشی گرفتن صادرات از واردات بودیم همچنین مطابق آمار، در سال ۹۳ بیش از ۵۰۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی محقق شده است

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار