کد خبر: 835079
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۲
مدیر شرکت ملی پخش فراورده های نفتی منطقه ارومیه گفت:
مدیر شرکت ملی پخش فراورده های نفتی منطقه ارومیه گفت: از ابتدای سال جاری بالغ بر یک میلیارد و 308 میلیون لیتر انواع فرآورده هاي نفتي در مرکز و شمال استان آذربايجان غربي به مصرف رسید.

 احمد مجرد در گفتگو با خبرنگار جوان گفت : در بازه زمانی ده ماهه اول سال 95 در مرکز و شمال استان آذربایجان غربی یک میلیارد و 308 ميليون ليتر فرآورده های نفتی مصرف شد و این مقدار مصرف در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 7.5 درصد کاهش یافته است.

وی ادامه داد: در بازه زمانی ده ماهه اول سال 95 در مرکز و شمال استان آذربایجان غربی یک میلیارد و 308 ميليون ليتر فرآورده های نفتی(بنزین، نفت سفید، نفتکوره و نفتگاز) مصرف شد و این مقدار مصرف در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 7.5 درصد کاهش یافته است.

مدیر شرکت ملی پخش فراورده های نفتی منطقه ارومیه  از رشد 6درصدي مصرف بنزين موتور در ده ماهه اول سال 1395نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت در اين مدت بالغ بر 436 ميليون ليتر بنزين در منطقه اروميه به مصرف رسيده است.

مجرد از کاهش 1.3 درصدي مصرف نفت سفيد در ده ماهه اول سالجاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: مصرف نفت سفيد در مدت مذکور بالغ بر 258 ميليون لیتر رسیده است و از دلایل مهم این کاهش می توان به شیب تند توسعه گازرسانی روستاها از سال گذشته تا کنون اشاره کرد.

این مسئول در ادامه ضمن اعلام مصرف بالغ بر 560 ميليون ليتري نفتگاز در ده ماهه اول سالجاری از کاهش 18 درصدي مصرف نفتگاز نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و تصریح کرد از این مقدار 240 میلیون لیتر در نیروگاههای منطقه ذخیره و به مصرف رسیده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 34 درصد کاهش یافته است وی مقدار مصرف نفتگاز بخش حمل و نقل را در همان بازه مذکور بالغ بر 174 میلیون لیتر برشمرد که در مدت مشابه سال قبل 3 درصد کاهش یافته است و عمده دلایل کاهش آن را اجرای جدول جدید منطقه ای و کاهش سهمیه ها در طرح فوق، اجرای طرح تخصیص نفتگاز براساس پیمایش، افزایش نظارت در امر مبارزه با قاچاق سوخت برشمرد.

وي ضمن اشاره به مصرف بالغ بر 54 ميليون ليتري نفتكوره در ده ماهه اول سال 1395، از كاهش مصرف 6 درصدي اين فرآورده نسبت به مدت مشابه سال قبل خبرداد و گفت: عمده دلايل اصلي كاهش مصرف نفتكوره ،مي توان به تشديد نظارت بر شبكه توزيع و كاهش فعاليت كوره هاي آجرپزي به دليل كاهش تقاضاي بازار اشاره نمود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر