کد خبر: 834838
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۷
رئيس مركز تحقيقات استراتژيك مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: اجلاس آستانه نشان داد كه همه طرف‌ها به مشروعيت دولت سوريه تن داده‌اند.
به گزارش مهر، علي اكبر ولايتي ديروز در حاشيه ديدار با تعدادي از ايزدي‌هاي عراق در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالي مبني اينكه تحليل شما از برگزاري نشست و توافق سه كشور روسيه، ايران و تركيه چيست، اظهار داشت: نفس اينكه سوري‌ها و گروه‌هاي معارض منهاي داعش و النصره، حاضر شدند آتش‌بس را بپذيرند و تحت نظم دولت سوريه در آينده قرار گيرند، اين يك كار مفيد بود. وي تصريح كرد: در درجه اول اميد بسياري است كه اين نشست موجب استمرار آتش‌بس شود، اما اينكه ما توقع داشته باشيم با اين نشست همه اختلافات حل شود اين توقع، منطقي و درستي نيست. ولايتي افزود: اين نشست‌ها بايد ادامه پيدا كند و در هر نشستي گام‌هايي به جلو برداشته شود. رئيس مركز تحقيقات استراتژيك مجمع تشخيص مصلحت نظام ابراز اميدواري كرد كه در آينده گفت‌وگو ميان دولت و معارضين سوري كه قبول كرده‌اند اسلحه را زمين بگذارند و آتش‌بس را رعايت كنند، ادامه داشته باشد. ولايتي ادامه داد: تا زماني كه دشمنان و معارضين سوري از رسيدن به اهداف خود نااميد نشدند به مذاكرات سياسي تن ندادند.

وي پيروزي در حلب را نقطه عطف تاريخي دانست و گفت: بعد از پيروزي حلب زمينه براي گفت‌وگو بين دولت و معارضين ايجاد شد. ولايتي ادامه داد: اجلاس آستانه نشان داد كه همه طرف‌ها چه تركيه و گروه‌هايي كه از اين كشور تبعيت مي‌كنند و حتي كشورهايي كه در آنجا حاضر نيستند مستقيم و غيرمستقيم به نوعي به مشروعيت دولت سوريه تن دادند. رئيس مركز تحقيقات استراتژيك مجمع تشخيص مصلحت نظام تصريح كرد: كشورهاي غربي از جمله امريكا با توجه به اينكه نقش اساسي در برانگيختن دشمنان ملت سوريه و حمايت از آنها داشتند، جمهوري اسلامي ايران با حضور آنها مخالفت كرد. وي در پايان خاطرنشان كرد: مخالفت ايران با حضور امريكا در نشست آستانه با هماهنگي دولت سوريه بود.
منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار