کد خبر: 834836
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰
اقتدار مديران و مسئولان برخاسته از قانون است و در اين مسير بايد از ابزارهاي قانوني خود در بهبود امور و كاهش مشكلات استفاده كنند.
حجت‌الاسلام منتظري ديروز در مراسم توديع و معارفه معاون اول دادستاني كل كشور با اشاره به اينكه از سخت‌ترين كارها همين بحث عدالت است، افزود: يكي از شرايط شرعي و قانوني قاضي اين است كه عدالت را رعايت كند.
 وي با ذكر روايتي از امام صادق (ع) كه فرموده‌اند «بالاترين حسرت و اندوه آن است كه كساني عدالت را توصيف مي‌كنند ولي در عمل با آن مخالفند» تصريح كرد: وقتي آيات و روايات و مطالب مندرج تحت عنوان عدالت را مي‌بينيم به سختي و حساسيت كار قضاوت پي مي‌بريم.
دادستان كل كشور افزود: از دستگاه قضايي و مجموعه ديوان عالي و دادستاني كل كشور كه عالي‌ترين مرجع قضايي است انتظار مي‌رود به‌گونه‌اي عمل كند كه تأثيرگذاري‌اش روي بدنه و بخش‌هاي ديگر مشخص باشد.

منتظري با اشاره به وظايف قانوني دادستاني كل كشور در مقام نظارت بر دادسراها و احقاق حقوق عمومي، عضويت دادستاني كل در شوراهاي مختلف در كشور را تأثيرگذار دانست و تأكيد كرد: تأثيرگذاري ما زماني بيشتر است كه در راستاي اداي وظايف و تكاليف خود كوتاهي نكنيم و احساس خستگي و ملالت به ما دست ندهد.

وي گفت: اقتدار ما برخاسته از قانون است و از اين بستر و تواني كه قانون در اختيار ما قرار داده بايد به خوبي استفاده كنيم. دادستان كل كشور تأكيد كرد: وقتي ابزارهاي قانوني در اختيار مديران و مسئولان است بايد از آن استفاده كنند و طبيعي است كه در اين راه عده‌اي سنگ‌اندازي و مانع‌تراشي كنند ولي اين مديران و مسئولان هستند كه بايد موانع را بردارند يا آن را كاهش دهند.
منتظري در ادامه با تقدير از زحمات و تلاش‌هاي 10ساله حجت‌الاسلام مرتضوي‌مقدم، حجت‌الاسلام محمد مصدق را به عنوان معاون اول جديد دادستان كل كشور معرفي كرد و گفت: اميدواريم كه حضور وي در دادستاني كل نيز موجب كارايي و تأثيرگذاري بيشتر اين مجموعه شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار