کد خبر: 834821
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۲
فرمانده نيروي انتظامي بابيان اينكه اولويت پليس برخورد با فروشندگان و توزيع‌كنندگان موادمخدر است، از كشف حدود 550 تن مواد مخدر در 10 ماهه امسال خبر داد.
‌سردار اشتري در همايش تخصصي رؤساي پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا و استان‌ها گفت: نيروي انتظامي موفق شده است  در 10 ماهه امسال در مقايسه با مدت مشابه سال قبل كشفيات موادمخدر را 15 درصد افزايش دهد.

وي از كنترل مرزها به ويژه مرزهاي شرقي كشور خبر داد و افزود: بيش از 76 درصد كشفيات موادمخدر در استان‌هاي شرقي به وقوع پيوسته است. سردار اشتري گفت: به همين نسبت بايد شرق كشور را تقويت كنيم يعني حتماً بايد ساختار پليس ما در استان سيستان و بلوچستان با ساير استان‌ها متفاوت باشد. وي افزود: اقدامات پليس نشان مي‌دهد اشراف اطلاعاتي بر شبكه‌هاي موادمخدر و ميزان كشفيات افزايش يافته است و بايد براي آينده فرايندي را در پيش بگيريم تا تجهيزات مورد نياز براي پليس مبارزه با مواد مخدر و همچنين امكانات فني تأمين، تقويت و افزايش يابد. فرمانده نيروي انتظامي گفت: در اين زمينه حركت به سمت پليس حرفه‌اي از مهم‌ترين اهداف ماست كه بايد حتماً به اين هدف نزديك‌تر شويم.

سردار اشتري با اشاره به اينكه در سال 94 به نسبت قبل از آن با اينكه عمليات مبارزه با مواد مخدر 15 درصد افزايش يافت، اما شهداي ما كاهش يافته است، افزود: امسال هم به همين منوال تعداد عمليات‌ها و كشفيات افزايش يافت، اما سعي شد كمترين درگيري‌ها و شهدا را در اجراي مأموريت‌ها داشته باشيم كه بايد اين روند قوي‌تر شود.  وي گفت: اگر توان و اشراف اطلاعاتي ما همچنان رو به افزايش باشد، مي‌توانيم عمليات‌هاي پيش‌رو را با تعداد كمتري شهيد، موفق انجام دهيم.
سردار اشتري مبارزه با باندها و شبكه‌هاي مواد مخدر در آن سوي مرزها را وظيفه نيروي انتظامي دانست و افزود: البته در هر جاي كشور هم مواد مخدر توزيع شود، ما اين آمادگي را براي مبارزه با آن داريم.  وي برخورد با فروشندگان و توزيع‌كنندگان مواد مخدر را از اولويت‌هاي ناجا برشمرد و گفت: بايد سرچشمه ورود مواد مخدر به كشور را مسدود كرد، اما برخورد با توزيع‌كنندگان و خرده‌فروشان نيز در اولويت پليس است.

فرمانده نيروي انتظامي افزود: وقتي خانواده‌اي در پارك يا فضاهاي عمومي جامعه فرد معتادي را كه در نهان و آشكارا در حال مصرف مواد مخدر است مشاهده مي‌كند، موجب نگراني آن خانواده مي‌شود، بنابراين اولويت ديگر ما شناسايي و جمع‌آوري معتادان متجاهر است.
سردار اشتري با بيان اينكه پليس در كمتر از يك‌هفته و حتي در برخي جاها در كمتر از 24 ساعت توانايي جمع‌آوري معتادان متجاهر را دارد، گفت: البته در اين بخش دستگاه‌هاي ديگر سهم بيشتر و مؤثرتري بايد ايفا كنند.  وي افزود: بهزيستي، دستگاه‌هاي درماني، شهرداري‌ها و مراجع قضايي همه بايد زمينه جمع‌آوري، درمان معتادان و بازگشت دوباره آنان به جامعه اهتمام داشته باشند كه البته دستگاه‌هاي مختلف درگير اين موضوع هستند، اما سرعت اين روند بسيار كم است.

سردار اشتري با بيان اينكه بخش عمده سرقت‌هاي خرد را معتادان انجام مي‌دهند، گفت: حدود 50 درصد سرقت‌هاي خرد توسط معتادان انجام مي‌شود كه اگر با معضل موادمخدر و اعتياد برخورد جدي شود، حتماً در كاهش سرقت‌هاي خرد، اين موضوع مؤثر خواهد بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار