کد خبر: 834817
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۱
به‌رغم تکذيب خبر فيلمبرداري مجدد فيلم «کاناپه»
به‌رغم تکذيب خبر فيلمبرداري مجدد فيلم «کاناپه» شنيده‌ها از فيلمبرداري دوباره سکانس‌هاي جنجالي این فيلم براي رفع مميزي و ايجاد امکان اکران آن خبر مي‌دهد.
محمدصادقي
به‌رغم تکذيب خبر فيلمبرداري مجدد فيلم «کاناپه» شنيده‌ها از فيلمبرداري دوباره سکانس‌هاي جنجالي این  فيلم براي رفع مميزي و ايجاد امکان اکران آن خبر مي‌دهد. در روز‌هاي گذشته يکي از بازيگران «کاناپه» به خبرنگاران درباره آفيش شدن براي فيلمبرداري مجدد برخي سکانس‌ها گفت.
در روزهاي اخير خبر فيلمبرداري مجدد فيلم «کاناپه» ساخته کيانوش عياري منتشر شده است. فيلمبرداري در لوکيشني واقع در منطقه عباس‌آباد تهران در حال انجام است تا با حذف سکانس‌هاي قبلي و اضافه شدن سکانس‌هاي جديد، مشکل اساسي «کاناپه» که حجاب بازيگران زن بود، رفع شود.

با وجود اينکه عياري شانس حضور در جشنواره را از دست داده و خبر اکران ويژه فيلمش در سي و پنجمين جشنواره فيلم فجر در حد حرف باقي مانده است، شنيده شده که فشار سرمايه‌گذاران فيلم براي اينکه حتماً زمينه اکران «کاناپه» فراهم شود، عياري را وادار کرده سکانس‌هاي مميزي خورده را دوباره فيلمبرداري کند. به گزارش يک سايت سينمايي سرمايه‌گذاران فيلم کاناپه شامل سرمايه‌گذار جنجالي سريال «شهرزاد»، بانک، يک شرکت بيمه و يک شرکت‌ لوازم خانگي بوده‌اند و مبلغ قابل‌توجهي براي اين پروژه هزينه کرده‌اند. قطعاً اين سرمايه‌گذاران نخواهند گذاشت که سرنوشت «خانه‌پدري» براي «کاناپه» تکرار شود و حداقل با دست دادن فرصت حضور در جشنواره فجر، امکان اکران عمومي فيلم را براي بازگشت سرمايه از دست ندهند. اما عياري مي‌گويد از همان ابتدا سرمايه‌گذار‌هاي بخش خصوصي را رد کرده است و سرمايه‌گذاري 4 ميلياردي آنها را قبول نکرده و در عوض 60 درصد هزينه فيلم را خودش تقبل کرده است و مابقي را دو سرمايه‌گذار که شهاب حسيني به وي معرفي کرده، پرداخته‌اند.
   
عياري پنهانکاري مي‌کند!
کيانوش عياري همانطور که در ساخت فيلم «خانه پدري» نيز به شدت پنهانکاري کرده بود و تا پايان ساخت فيلم مشخص نشد که سکانس دردناک کشتن دختر توسط پدر در اين فيلم گنجانده شده است، در ساخت کاناپه نيز سکوت کامل خبري را در پيش گرفت و تازه بعد از پايان کار بود که مشخص شد وي براي طبيعي‌نمايي صحنه‌ها در داخل منزل براي هنرپيشه‌هاي زن کلاه گيس گذاشته است. کيانوش عياري که در فيلم «خانه پدري» نيز با صحنه قتل دختر به تماشاگر فيلم شوک وارد مي‌کند، درباره مسئله حجاب هم مي‌گويد مي‌خواسته است به تماشاگران فيلم شوک بدهد. اين کارگردان در گفت‌و‌گوي اخيرش اذعان کرده است: در روزهاي گذشته همه‌‌ بحث‌ها درباره «کاناپه» به حجاب و کلاه‌گيس برمي‌گردد، در حالي که وقتي فيلمي بتواند با جادوي سينما تماشاگر را با داستان همراه کند، طبيعي است که مسئله‌‌اي مثل مو و حجاب بعد از مدتي اصلاً ديگر ديده نمي‌شود و فقط همان دقايق اوليه است که براي مخاطب شوک و هيجان به همراه دارد، بعد ديگر عادي مي‌شود.

اين کارگردان با اينکه در صحبت‌هاي اخيرش بارها از اينکه براي هنرپيشه‌هاي زن از کلاه‌گيس استفاده کرده، دفاع کرده است، اما اکنون بدون اينکه دليل فيلمبرداري مجدد سکانس‌هايي از فيلمش را اعلام کند، باز هم در سکوت خبري در حال فيلمبرداري همان سکانس‌ها و البته اين بار با حجاب است. گفته شده اين کار از سه، چهار روز پيش مجدداً کليد خورده است.  
عياري با اينکه نمي‌خواهد درباره فيلمبرداري مجدد حرفي بزند، در گفت‌و‌گويش با ايسنا درباره اينکه تلاش کرده فيلم‌هاي رئاليستي بسازد مي‌گويد و از تلاش‌هايش براي اينکه يک زن در خانه با حجاب باشد دلايل مختلفي از جمله حضور يک نامحرم در خانه يا چيدمان خاص صحنه را مدنظر قرار داده، سخن گفته است. اين کارگردان مي‌گويد وقتي فرح و شمس يا طرفداران آنها را در سريال روزگار قريب با حجاب به تصوير کشيده است، احساس کرده کار شرم‌آوري کرده است.  جالب اينجاست که عياري نيز قرار است مانند برخي از کارگردان‌هاي حاشيه‌دار سال‌هاي اخير سينما، پروژه‌اي تلويزيوني را در دست بگيرد و بعد از مدت‌ها دوري از تلويزيون سريالي را کارگرداني کند! آيا اين بار هم عياري از اينکه مجبور مي‌شود زني را جلوي دوربين با حجاب به تصوير بکشد، احساس شرم خواهد کرد؟!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار