کد خبر: 834816
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۱
برگزاري جشنواره‌اي از عکس‌هاي ديده نشده شهدا و ايثارگران
جشنواره مردمي قاب‌هاي ماندگار با هدف نمايش عکس‌هاي ديده نشده از روزهاي انقلاب اسلامي و دفاع مقدس که در آلبوم‌هاي خانوادگي نگهداري مي‌شوند، برگزار مي‌شود.
محمدصادق عابديني
محمود براتي، دبير جشنواره قاب‌هاي ماندگار در نشست خبري اين جشنواره که روز گذشته برگزار شد، گفت: در اين جشنواره قرار است تصاوير ديده نشده از مبارزات انقلاب اسلامي در دهه‌هاي 40 و 50 و دوران دفاع مقدس که در آلبوم‌هاي خانگي نگهداري مي‌شوند را به نمايش بگذاريم.
وي با هشدار درباره خطر از بين رفتن اين آلبوم‌ها بعد از فوت پدران و مادران شهدا، جشنواره قاب‌هاي ماندگار را راهي براي حفظ عکس‌هاي شهدا که تا به حال ديده نشده‌اند، عنوان کرد.
دبير جشنواره قاب‌هاي ماندگار از حضور هشت نهاد و سازمان در شوراي سياستگذاري اين جشنواره خبر داد و افزود: جلسات شوراي سياستگذاري پنج ماه به طول انجاميد و در نهايت تصميم بر اين شد که آغاز فراخوان جشنواره 12 بهمن و همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامي باشد و تا روز سوم خردادماه سال 96 پايان مهلت ارسال آثار خواهد بود.
وي با تأکيد بر اينکه حضور در جشنواره قاب‌هاي ماندگار براي عموم آزاد است، گفت: مراسم اختتاميه جشنواره هفتم تيرماه و در جوار شهدا برگزار خواهد شد.

براتي با بيان اينکه جشنواره در پنج بخش انقلاب اسلامي، رزمندگان دفاع مقدس، جانبازان و آزادگان، خانواده شهدا و ايثارگران و بخش ويژه شهداي مدافع حرم برگزار مي‌شود، گفت: آثار ارسالي از سوي سازمان‌ها و نهاد‌ها يا آثاري که قبلاً منتشر شده باشند در اين جشنواره حضور نخواهند داشت.

در ادامه اين نشست، محمدحسين کفراشي، مديرکل امور شاهد و ايثارگران وزارت آموزش و پرورش، با اشاره به وجود 36 هزار شهيد دانش‌آموز و 5 هزار شهيد معلم در دوران دفاع مقدس تأکيد کرد: ما وظيفه داريم فرهنگ و آثار اين شهدا را به نسل‌هاي بعدي انتقال دهيم و چه کاري بهتر از حفظ آثار شهدا که بسياري از آنها در دست خانواده‌هاي شهدا و ايثارگران نگهداري مي‌شود.  کفراشي با اعلام آمادگي هزار و 347 مدرسه شاهد در سراسر کشور براي دريافت عکس‌هاي آلبوم‌هاي خانوادگي، ديگر راه‌هاي ارسال آثار براي جشنواره قاب‌هاي ماندگار را ارسال از طريق سايت شهداي ايران، ارسال از طريق تلگرام جشنواره يا دبيرخانه جشنواره قاب‌هاي ماندگار عنوان کرد و افزود: اميدواريم با آثار و دست‌نوشته‌هاي شهدا امکان تغيير در کتب درسي را به وجود آوريم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار