کد خبر: 834811
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۲
در كشور ما گويا ايمني حرف آخر را مي‌زند...
بيژن يانچشمه
در كشور ما گويا ايمني حرف آخر را مي‌زند؛ چراكه به دليل رعايت نكردن مسائل ايمني، عده‌اي سلامت جسمي و رواني خود را از دست مي‌دهند تا عده‌اي به سودهاي كلان برسند. حوادث حين كار در كشور ما در سال تلفات بسياري را مي‌گيرد. در اين ميان هنوز آمار مشخص و دقيقي از تعداد مجروحان و صدمه‌ديدگان حوادث كاري وجود ندارد.

روز گذشته يك شركت‌ پيمانكاري با به كارگيري كارگران بعضاً افغان و اتباع بيگانه كارهاي عمراني و لوله‌گذاري فاضلاب شهري را در حالي انجام مي‌دهد كه افراد كم سن و سال در اين شغل پراسترس و خطرناك به كار گرفته شده‌اند. آنچه در اين ميان توجه عابران را به كارگران جلب كرده، نداشتن تجهيزات ايمني براي كارگران كم سن و سال بود كه با سختي با دستگاه برش آسفالت و دژبر كار مي‌كردند صداي بالا و لرزش دستگاه كندن آسفالت، اپراتور دستگاه را در معرض انواع و اقسام بيماري‌ها قرار داده بود. در حقيقت انجام كارهاي نامتناسب از يك سو و تهديد سلامت كارگران از سوي ديگر بدون هيچ نظارتي در گوشه و كنار شهر در حال اتفاق افتادن است و كسي هم پاسخگوي اين بي‌نظمي و زيرپا گذاشتن قوانين نيست و نبوده  است.گويا دستگاه‌هاي مسئول همچون وزارت كار و ساير نهادها چشم روي عبور از خط قرمز قانون بسته‌اند تا عده‌اي فقط سود به جيب بزنند و عده‌اي از جان مايه بگذارند. انجام كار در محيط‌هاي پر سر و صدا به گفته كارشناسان سبب مي‌شود تا افراد حاضر در آن محيط به انواع و اقسام بيماري‌هاي روحي و جسمي مبتلا شوند و پس از گذشت چندين سال كارگران بايد هر چه را كه از كار كردن به دست آوردند هزينه درمان دردهاي خود بكنند البته اگر بشود برخي امراض جسمي و روحي را درمان كرد.

براين اساس لازم است تا متوليان حوزه‌هاي كاري و ايمني در كشور به بحث اول ايمني و بعد كار توجه ويژه‌اي در عمل داشته باشند نه اينكه تابلوي اين شعار را در محل كار نصب كنند ولي از ايمني خبري نباشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار