کد خبر: 834809
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۲
سخنگوي شوراي شهر خواستار شد
دولت‌ها همواره فرار به جلو مي‌كنند
سخنگوي شوراي شهر خواستار استيضاح رئيس‌جمهور و وزراي كابينه دولت دهم شد كه كوتاهي‌شان در ايمن‌سازي ساختمان پلاسكو حادثه‌آفرين شده است.
حادثه پلاسكو به دليل كم‌كاري‌ها و ناكارآمدي‌هاي برخي وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها، دل ميليون‌ها ايراني را به درد آورد و هنوز هم تا لحظه تنظيم اين خبر حواشي حادثه جمع نشده است. بر اين اساس روز گذشته رضا تقي‌پور در جلسه شورا با تأكيد بر اينكه مطابق فرمايشات مقام معظم رهبري بايد همگي مسئولان تلاش كنند تا روز تشييع پيكر شهداي حادثه پلاسكو باعث تسكين آلام خانواده‌هايشان و مردم شود، تصريح كرد: قطعاً بعد از تشييع جنازه استيضاح وزراي مقصر و رئيس‌جمهور را در مجلس پيگيري خواهيم كرد. وي با تأكيد بر اينكه تشييع پيكر شهداي آتش‌نشان بايد تجلي وحدت و تكريم از مقام شامخ شهدا باشد، افزود: ضروري است كه اعضاي شوراي نگهبان ماده 6 برنامه ششم توسعه دولت را كه خلاف قانون شهرداري‌ها است، حذف كند تا بودجه شهرداري بر اساس واقعيت‌ها نوشته شود. تقي پور خاطرنشان كرد: آن دسته از اعضاي شوراي شهر كه پيگير حق مردم هستند، بايد بروند به دنبال حذف اين ماده واحده كه درآمدهاي شهر تهران را كه حق مردم است، كاهش مي‌دهد. پس برويد از حقوق تهران دفاع كنيد نه فرار رو به جلو.
 
مراسم تشييع جاي معرفي و محاكمه مقصران نيست
در ادامه جلسه، رئيس كميته فرهنگي شوراي شهر تهران با تأكيد بر اينكه مراسم تشييع پيكر شهداي آتش‌نشان نبايد به فضاي فرياد «مرگ بر فلان» يا «درود بر فلان» تبديل شود، گفت: جاي معرفي و محاكمه مقصران اين مراسم نيست. مجتبي شاكري در واكنش به اظهارات رحمت‌الله حافظي كه به محاكمه مردمي مسببان حادثه پلاسكو در مراسم تشييع پيكر شهدا‌ي آتش‌نشان اشاره كرده بود، گفت: از آنجا كه اين اظهارات در صحن شوراي شهر مطرح شده، اگر به جوسازي سياسي در مراسم روز پنج‌شنبه و حرمت‌شكني احتمالي منجر شود، به نوعي شوراي شهر نيز مقصر است، بنابراين درخواست مي‌كنم آقاي حافظي اظهارات خود را اصلاح و تأكيد كند كه موضع شوراي شهر، همان موضع رهبري است.
 
«پلاسكو» زنگ بيدارباش مسئولان است
 همچنين در ادامه، رئيس كميته مشاركت‌هاي مردمي شوراي اسلامي شهر تهران گفت: در ديداري كه با آتش‌نشانان داشتم، دو دين را به گردن من گذاشتند كه لازم است اعضاي شورا آن را عملي كنند.
الهه راستگو، عضو كميسيون اجتماعي و فرهنگي شوراي اسلامي شهر تهران گفت: بيش از 200 نفر از آتش‌نشانان در كنار ديگر نيروهاي امدادي در سه شيفت كاري سخت و نفسگير به آوار‌برداري و جست‌وجوي مفقودان پرداختند كه اين ايثارگري هيچگاه فراموش نخواهد شد.
وي با تأكيد براينكه حادثه پلاسكو اولين حادثه در شهر تهران نبوده است و قطعاً آخرين حادثه نيز نخواهد بود، افزود: مسئولان بايد عبرت بگيرند و براي ديگر حوادث احتمالي و غير‌مترقبه برنامه‌ريزي كنند.

راستگو با بيان اينكه اين حادثه در كنار تلخي خود زنگ بيدار باش براي بسياري از مسئولان بود، تصريح كرد: قطعاً افراد بسياري در اين حادثه مسئولند و اين امر كاملاً محرز است، اما آنچه بايد مورد توجه قرار گيرد، پاس‌كاري توپ مسئوليت ميان دستگاه‌هاست كه تنها پيامد آن ايجاد تشويش بيش از بحران ايجاد شده در جامعه است.
وي با بيان اينكه مسئولان بايد پيام مقام معظم رهبري را فصل‌الخطاب قرار دهند و بار رواني جديدي را به جامعه تحميل نكنند، تأكيد كرد: قطعاً جلسات كارشناسي علت بروز حادثه را مشخص خواهد كرد.

عضو چهارمين دوره شوراي اسلامي شهر تهران با بيان اينكه لازم است هر سازمان به تناسب وظايف و تكاليف واگذار شده با برنامه‌ريزي صحيح پيشگيري از حوادث احتمالي را در دستور كار قرار دهند، تصريح كرد: بايد نقاط ضعف برطرف شود تا در آينده شاهد چنين وقايع ناگواري نشويم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار