کد خبر: 834804
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰
فيفا، باشگاه استقلال را از نقل و انتقالات محروم کرد
دست روي دست گذاشتن و تأخير در پرداخت بدهي بازيکنان خارجي سرانجام کار دست استقلال داد...
سعيد احمديان
دست روي دست گذاشتن و تأخير در پرداخت بدهي بازيکنان خارجي سرانجام کار دست استقلال داد و آبي‌ها طبق حکم فيفا که ديروز رسانه‌اي شد با محروميت از فصل نقل و انتقالات، نمي‌توانند با بازيکن جديدي قرارداد ببندند و اين يعني فعلاً منصوريان نبايد روي آندو و جباروف که با هزار اميد جذب شده بودند، حساب باز کند.
بازيکنان خارجي بيش از آنکه در سال‌هاي اخير براي فوتبال ايران خير داشته باشند، شر داشته‌اند و باشگاه‌هاي ايران را به دردسر انداخته‌اند، مانند چند سال قبل که از پرسپوليس به خاطر شکايت يک بازيکن خارجي شش‌امتياز کسر شد و حالا امروز که حکم محروميت باشگاه استقلال در فصل نقل و انتقالات توسط فيفا به ايران رسيده است و باز هم اهمال و پشت گوش انداختن و امروز و فردا کردن‌هاي مديريت استقلال سبب شده تا کاسه صبر فدراسيون جهاني فوتبال تمام شود و فيفا رأي به محروميت باشگاه استقلال بدهد. ظاهراً دليل اين امر تعلل استقلالي‌ها در پرداخت مطالبات 47 هزار دلاري عادل شيحي، هافبک آلماني – مراکشي اين تيم بوده است.

شيحي که در زمان مديرعاملي بهرام افشارزاده به استقلال اضافه شد و اولين‌بار در هفته بيست و يکم ليگ مقابل راه‌آهن 21 دقيقه براي استقلال به ميدان رفت. شيحي در ادامه مقابل پديده، استقلال خوزستان و سپاهان هم 90دقيقه بازي کرد، اما در اوايل بازي مقابل پرسپوليس مصدوم شد و سپس در ادامه از استقلال کنار گذاشته شد. پرونده شيحي که اين روزها در ليگ دسته سوم آلمان بازي مي‌کند اما همچنان ادامه پيدا کرد تا اينکه در پاسخ به شکايت شيحي، فيفا به استقلال تا ۱۳ دسامبر مهلت داد تا مطالباتش را پرداخت کند اما استقلالي‌ها اين پول را در بيست و هفتم دسامبر به اين بازيکن پرداخت کردند. اين تأخير باعث شد فيفا استقلال را از هرگونه فعاليت‌در فصل نقل‌ و انتقالاتي منع كند. حکمي شبيه به آنچه پيشتر براي بارسلونا و رئال‌مادريد داده بود و بارسايي‌ها از آردا توران و سوارز نتوانستند يک نيم‌فصل استفاده کنند.
  
تحريم بوديم، دير تسويه کرديم
واکنش استقلالي‌ها به ماجرا اما قابل تأمل است. در حالي که افتخاري حرفي نزده، زماني گفته است: «افتخاري همين ديروز در جلسه هيئت مديره‌مان گفت مشکلي نداريم و بدهي‌هاي خارجي را پرداخته‌ايم.» ظهر ديروز هم باشگاه استقلال با صدور اطلاعيه‌اي روي خروجي سايت خود پيرامون اتفاقات مربوط به محروميت اين باشگاه از فصل نقل و انتقالات توضيحاتي را ارائه کرد. در اين اطلاعيه، تأخير در پرداخت بدهي به تحريم‌ها ربط داده شده و در بخشي از آن آمده است: «باشگاه استقلال به واسطه شکايات بازيکنان قبلي خود در سال‌هاي گذشته همواره با نامه‌هاي تهديدآميز فيفا مبني بر کسر امتياز يا منع جذب بازيکنان داخلي و خارجي مواجه بوده است. در مورد موضوع فعلي هم باشگاه استقلال طلب 47 هزار دلاري عادل شيحي را پرداخت کرده، اما به واسطه مشکلات انتقال پول از تهران به آلمان از طريق سيستم مالي و بانکي عادي، اين باشگاه پيشنهاد داد اين پول تسليم سفارت آلمان در تهران شود که وکيل آلماني شيحي با اين مسئله مخالفت کرد. براساس اعلام فيفا، روز 13 دسامبر هم به عنوان آخرين فرصت براي پرداخت اين پول اعلام شد. باشگاه استقلال نيز به دليل مشکل نقل و انتقالات پول از طريق صرافي مجاز اقدام به انتقال پول کرد، البته به دليل تعطيلات سال جديد ميلادي، اين مبلغ با تأخير به مقصد رسيد که تأييديه دريافت آن هم توسط وکيل عادل شيحي به فيفا رسيده است.»
در ادامه اطلاعيه باشگاه استقلال آمده است: «باشگاه استقلال نيز از طريق وکيل ايتاليايي خود به فيفا اعلام نموده به همان دليلي که شما نمي‌توانيد مطالبات ايران را به خاطر تحريم‌هاي بين‌المللي بانکي پرداخت نماييد و طلب 380 هزار دلاري باشگاه استقلال بابت حضور شش بازيکن در جام جهاني از سوي فيفا پرداخت نشده، باشگاه استقلال نيز قادر به حواله پول خود به طلبکاران نمي‌باشد.»
  
سرنوشت آندو و جباروف چه مي‌شود؟
اين حکم از سوي کميته حل اختلاف فيفا قطعي است و آبي‌هاي تهراني نمي‌توانند از بازيکنان جديد خود مانند آندرانيک تيموريان، سرور جباروف و روزبه چشمي در ليگ برتر و جام باشگاه‌هاي آسيا استفاده کنند تا آبي‌ها شرايط دشواري را تا پايان فصل تجربه کنند. با محروميت استقلال از نقل و انتقالات، جباروف بعد از گرفتن غرامتي سنگين به کشورش برمي‌گردد، آندو بايد دنبال تيم جديدي باشد و روزبه چشمي، حداقل يک نيم‌فصل قرضي در تيم ديگري بازي کند يا همچنان دور از فوتبال بماند. البته اين در صورتي است که رايزني آبي‌ها براي حل مشکل محروميت به جايي نرسد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار