کد خبر: 834802
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۹
کامراني‌فر: تهديدهاي پيامکي علت اصلي اشتباهات داوري است!
اشتباهات داوري در ليگ برتر فوتبال يک‌بار ديگر صداي انتقاد مربيان و بازيکنان را درآورده است. با اينکه کميته داوران فدراسيون فوتبال تلاش مي‌کند قضاوت داوران خود را بي‌عيب و نقص جلوه دهد اما سوت‌ها و تصميمات تأثيرگذار داوران در هفته هجدهم جاي هيچ دفاعي را باقي نگذاشته است.
داور ديدار پرسپوليس – گسترش فولاد با دو‌اشتباه فاحش و غيرقابل بخششي که مرتکب شد، انتقادهاي زيادي را به همراه داشت. اخراج نکردن بازيکن گسترش با جود گرفتن دو کارت زرد و نگرفتن يک پنالتي فاحش به سود پرسپوليس از جمله اشتباهات احمد صالحي در اين بازي بود. علاوه بر اين داور بازي سايپا – سياه‌جامگان نيز گلي که خلعتبري با دست وارد دروازه سياه‌جامگان کرد را هند اعلام نکرد تا سايپا با همان گل سه امتياز بازي را به جيب بزند.
  
از محروميت تا پيامک‌هاي تهديدآميز
حسين زرگر، همان داوري است که خطاي هند بازيکن سايپا را نديد تا حسن کامراني‌فر، رئيس دپارتمان داوري خبر محروميت او را در گفت‌وگو با تسنيم اعلام کند: «داور بايد خطاي هند مهاجم سايپا را مي‌گرفت و تصميم اول خودش را اجرايي مي‌کرد. تنها ديداري که اشتباه داور در نتيجه بازي تأثيرگذار بوده، ديدار سايپا و سياه‌جامگان بود. داوران در آناليز ساير بازي‌ها اشتباهاتي داشته‌اند، اما تنها اشتباه تأثيرگذار مربوط به همين بازي بود و طبق قانون، حسين زرگر چند هفته از سوي کميته داوران قضاوت نخواهد کرد.» اخراج نکردن مسعود ابراهيم‌زاده، بازيکن گسترش فولاد که کارت زرد دوم را دريافت کرده بود اتفاق ديگري است که کامراني‌فر در مورد آن اينگونه توضيح داد: «در گزارش داور و ناظر اخطار اول براي بازيکن شماره 5 گسترش فولاد يعني باتيستا قيد شده و اخطار دوم براي بازيکن شماره 61 است. در صحنه‌ اخطار اول، ظاهراً بازيکن شماره 5 گسترش فولاد اعتراض‌ کرده و به همين دليل داور به او کارت زرد داده است. با اين وجود، در حال بررسي اين موضوع هستيم.»  ارسال پيامك‌هاي تهديدآميز موضوعي است که رئيس دپارتمان داوري در گفت‌وگو با ايسنا از آن به عنوان دليل تمرکز نداشتن داوران ياد کرد: «از روزهاي پايان نيم‌فصل اول عده‌اي با شماره‌هاي ناشناس به داوران زنگ و پيامک زدند و آنها را تهديد کردند. متأسفانه اين روند هنوز ادامه‌ دارد و اين افراد تمرکز و روحيه داوران را به هم زده‌اند و شرايط و جو داوري را متشنج کرده‌اند. اين عده بايد پاسخگوي رفتار ناشايست خود باشند. اگر جو داوري خراب شود کل فوتبال ضرر مي‌کند. در بازي پرسپوليس و گسترش فولاد تبريز سهم بيشتر اشتباه‌هاي داوري به دليل همين عدم تمرکز بوده است. اين مسئله را به مقامات فدراسيون فوتبال گزارش کرده‌ايم و قرار است به صورت جدي با افرادي که جو داوري را متشنج مي‌کنند، برخورد شود. در اين مدت هم اشتباه‌هاي داوران را آناليز مي‌کنيم و اميدواريم داوران در هفته‌هاي آينده با آرامش بيشتري قضاوت کنند.»
  
عصباني‌ام
برانکو ايوانکوويچ ديروز در تمرين تيمش مدعي شد اشتباهات داوري عليه پرسپوليس اتفاقي نيست.
سرمربي پرسپوليس با اشاره به کارت‌هاي زردي که به شاگردانش داده مي‌شود، گفت: « قبلاً هم گفته‌ام ما محاسبه‌گر نيستيم.  امتيازهاي ديدار با صبا نيز همانقدر براي ما مهم است که به امتيازهاي ساير تيم‌ها اهميت مي‌دهيم. ما براي ديدار با صبا، محسن ربيع‌خواه، فرشاد احمدزاده، سيدجلال حسيني و مهدي طارمي را در اختيار نداريم. وقتي دو پنالتي‌ روي طارمي گرفته نمي‌شود، آيا اين بازيکن نبايد عصبي شود؟ چرا براي ما اين سوت‌ها را نمي‌زنند؟ همچنين مدافع گسترش که دو بار کارت زرد گرفته بود نيز بايد اخراج مي‌شد در حالي که در زمين ماند. اين اتفاقات آنقدر زياد بوده که نمي‌شود گفت‌ اتفاقي بوده است. اگر يک نفر مدام حق شما را پايمال کند، شما ساکت مي‌ايستيد؟ عصبي هستم، چون دو پنالتي‌ ما را برابر گسترش فولاد نگرفتند و بازيکن حريف را اخراج نکردند. در بازي‌هاي قبل هم مدام داوري‌ها به ضرر ما تمام مي‌شود. طبيعي است که در چنين فضايي چون فشار زيادي روي بازيکنان است و هواداران از آنها انتظار زيادي دارند، عصبي شوند. من درکشان مي‌کنم. آيا وقتي داور پنالتي‌ ما را نمي‌گيرد بايد به او بگوييم ببخشيد که پنالتي‌ نگرفتي؟! به خاطر اشتباه‌هاي داوري روز به روز نگران‌تر مي‌شوم و منتظرم که باشگاه در اين زمينه واکنشي نشان دهد.»
  
يک امتياز ما را بدهيد
سرمربي سياه‌جامگان معتقد است محروميت داور بازي اين تيم با سايپا دردي از آنها دوا نمي‌کند. خداداد عزيزي پس از محروميت زرگر انتقادهاي تندي را در گفت‌وگو با تسنيم به زبان آورد: «محروميت داور به چه درد ما مي‌خورد؟ چه سودي براي ما خواهد داشت؟ به خدا ناراحت شدم زرگر را محروم کردند. آقايان! همين يک امتيازي که داور از ما گرفت، ممکن است آخر فصل باعث سقوط سياه‌جامگان شود. از فدراسيون فوتبال، کميته انضباطي و شخص اسماعيل حسن‌زاده مي‌خواهيم يک امتياز ما را برگردانند. داور ابتدا خطاي هند محمدرضا خلعتبري را گرفته و سپس به سمت کمک خود دويده و تصميمش را تغيير داده است. يک‌بار ديگر مي‌خواهيم که فدراسيون فوتبال فيلم بازي را بازبيني کند و يک امتياز ما را برگرداند. فوتبالي‌ها حرف من را خوب مي‌فهمند. شايد به جوابي نرسيم، اما ممکن است به فيفا هم شکايت کنيم.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار