کد خبر: 834777
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۸
فرمانده نیروی انتظامی گفت: حدود ۵۰ درصد سرقت های خرد توسط افراد معتاد انجام می شود اگر این معضل اجتماعی حل و برنامه ریزی شود در موضوعات دیگر موثر خواهد بود.
مهر: سردار حسین اشتری در همایش تخصصی روسای پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی و استان ها افزود: مبارزه با مواد مخدر در کشور اهمیت دارد و هر فردی در اینحوزه مشغول به خدمت است با انگیزه کارش را باید انجام دهد چون وظیفه انسانی و تشکیلاتی است.

وی با اشاره به فرمایشات رهبری در مورد آسیب های اجتماعی، گفت: اولویت مقابله با اعتیاد در راس آسیب ها اشاره شد بر این اساس مبارزه با توزیع و مصرف مواد مخدر در اولویت ها است و نگرانی رهبری از این آسیب برکسی پوشیده نیست نیروی انتظامی نیز به عنموان اولویت خود این مبارزه را از سال های گذشته داشته و امسال هم در اولویت قرار داده است.

اشتری گفت: از اولویت ها در همایش فرماندهان که تبدیل به دستورالعل شد مقابله با ورود مواد مخدر بود که البته اقدامات انجام شده نشان دهنده اهتمام ناجا در این زمینه است که حدود ۵۵۰ تن انواع مواد مخدر در ۱۰ ماه امسال کشف شده که نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد افزایش داشته است.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: به این مقدار قانع نیستیم و باید تلاش بیشتری کنیم اما این مقدار کمی است و اقدام بسیار خوبی بوده و باید با این جدیت همکاران این روند ادامه یابد.

اشتری گفت: از موضوعات مورد تاکید در مرزها کنترل مرزها بویژه شرق کشور است که بیش از ۷۶ درصد در استان های شرقی و اطراف این استان ها کشفیات داشتیم و باید به همین نسبت شرق کشور را تقویت کنیم.

وی ادامه داد: قبلا این موضوع مطرح شده و نظراتی داده ایم و باید از طریق ستاد کل نیروهای مسلح تقویت در شرق کشور داشته و تاثیرات آن را در آینده ببینیم. مناطق مورد هدف ما مشخص است و اشراف اطلاعات ما از باندها و کشفیات افزایش یافته اما نباید به این بسنده کنیم و برای آینده فرایندی تعیین شود و تجهیزات مورد نیاز را در پلیس مواد مخدر تقویت کنیم بویژه در مناطق درگیر امکانات فنی را گسترش دهیم تا بیشترین مقابله و کمترین نیروی انسانی را بکار گیریم.

فرمانده ناجا افزود: تاکید شده پلیس های تخصصی تر حرفه ای عمل کنند چون پلیس حرفه ای که از اهداف ما است به اهداف خود نزدیک می شویم در سال ۹۴ نسبت به سال ۹۳ عملیات بین ۱۵ تا ۲۵ درصد افزایش یافته تلفات۴۸ درصد کاهش یافته و امسال نیز این کاهش را داریم که باید این روند سرعت یابد.

وی افزود: باید با شبکه ها در آن سوی مرزها مقابله کنیم در هر جای کشور باشند وظیفه مقابله را داریم و آمادگی مقابله را داریم از سوی دیگر برخورد با فروشندگان و توزیع کنندگان برای ما اولویت دارد.

سردار اشتری تاکید کرد: هر مقدار در باندها کار کنیم کارمان راحت تر است باید از سرچشمه مقابله را آغاز کنیم اما مقابله با خرده فروش ها نیز در اولویت ما است که خانواده ها اینها را می بینند که در شناسایی و برخورد با تولید و توزیع کننده و خره فروش ها اقدامات خوبی انجام شده است.

وی به شناسایی و جمع آوری معتادان متجاهر اشاره کرد و گفت: جمع آوری ان ها در کمتر از یک هفته انجام می شود اما محل نگهداری ان ها مشخص شود کمتر از یک هفته جمع آوری می شوند و نمی گذاریم پخش شوند و اثرات مخربی داشته باشند. مسئولی نداریم که توجه ای نداشته باشند اما سرعت برای عملیاتی شدن کم است.

سردار اشتری افزود: وزیر کشور با جدیت این مسئله را دنبال می کنند اما دستگاه های مسئول دیگر با جدیت و همت مضاعف پای کار آمده و پلیس آمادگی دارد تا جمع آوری این معتادان را انجام دهد تا اقدامات مداوا برای آنها انجام شود.

وی با اشاره به اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر، گفت: باید از ظرفیت مردم و خانواده ها استفاده کرد و پای کار بیایند برای مداوی معتادان و توزیع مخواد مخدر کمک ککرده تا در محیط های کارگری و آموزشی و صنعتی این پدیده شوم رشد یابدکه تا حدودی صورت گرفته و مردم اقبال نشان می دهند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار