کد خبر: 834758
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۸
عارف در نشست خبری:
رئیس فراکسیون امید مجلس در واکنش به سوالی درباره اتهامات «حسین فریدون»، گفت: هرکس تخلف کرده باید با وی برخورد شود.

جوان آنلاين: محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید مجلس و رئیس شورای عالی سیاست‌‌گذاری اصلاح‌طلبان امروز سه‌شنبه پنجم بهمن ماه در نشست خبری خود در محل بنیاد امید ایرانیان، ضمن تسلیت درگذشت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی از وی به عنوان استوانه‌ ارزشمند انقلاب یاد کرد که در همه صحنه‌های پس از انقلاب یار دیرین امام و رهبری بوده و نقش کلیدی در همبستگی جریانات انقلاب داشته است.

وی با تسلیت حادثه ساختمان پلاسکو آن را هشداری جدی برای همه دست‌اندرکاران مدیریت شهری و مدیریت بحران ذکر کرد و با ابراز امیدواری نسبت به برنامه‌ریزی‌های علمی با نگاهی پیشگیرانه برای حوادثی که در کمین جامعه ماست به ویژه تهران که گسل‌های شناخته‌ شده‌ای دارد،‌ اظهار داشت: پس از زلزله بم انجمن علمی فرماندهی و کنترل تشکیل شد و ما انتظار داریم که دستگاه‌ها همکاری بیشتری با این انجمن داشته باشند.

عارف با تأکید بر اینکه مدیریت شهری نیازمند تخصص‌های مرتبط در شوراهای شهری است، گفت: چون در آستانه برگزاری انتخابات شوراها قرار داریم انتظارمان از همه گروه‌ها این است که تلاش کنند مدیریت شوراها به سمت تخصصی شدن پیش رود تا در مدیریت شهر موفق باشیم.

وی در ادامه نشست در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران ـ ایرنا که درباره گمانه‌زنی برخی اصولگرایان در مورد عبور شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان از حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری سال 96 پرسیده بود، بیان داشت: شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در انتخابات سال 94 مجلس شورای اسلامی با توجه به ضرورت‌ها تشکیل شد و اکنون نیز مهم‌ترین راهبرد آن ادامه مسیر سال 92 و حفظ دستاوردهای آن است.

رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: راهبرد اصلی شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان با دو مأموریت جدید درباره انتخابات شوراها و نیز انتخابات ریاست جمهوری، همان است و استمرار گفتمانی خواهد بود که جریان اصلاحات از سال 92 در پیش گرفته است.

وی با اعلام اینکه در جلسه اخیر شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان کارگروهی تشکیل شد تا موضع این شورا را در قبال انتخابات سال بعد اعلام کند، خاطرنشان کرد: قطعا این شورای از آقای روحانی عبور نخواهد کرد و موضع‌مان  تا به حال حمایت از دولت بوده و امیدواریم همین مسیر را ادامه دهیم.

عارف در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری رسا که مطرح کرد با توجه به اینکه در مجلس دهم اصلاح طلبان و منتخبان فهرست عمومی تحت مدیریت طیف وی پیش نرفتند و به عنوان مثال در انتخابات ریاست مجلس پشت او را خالی کردند، گفت: اصلاح‌طلبان پشت ما را خالی نکردند و همه اعضای امیدی‌ها در همان مسیر در حال حرکت هستند. 

وی افزود: در شرایطی که بخش عمده‌ای از امیدی‌ها برای اولین بار وارد مجلس شدند، انسجام‌بخشی به آنها زمان می‌برد. 

رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: در مورد انتخابات هیأت رئیسه مجلس نیز ملاحظاتی وجود داشت که من وارد آن نمی‌شوم اما بعضی از نمایندگانی که میثاق‌نامه ما را امضا کردند نخواستند یا نتوانستند آن مسیر را ادامه دهند که البته اقلیت بودند و اکثریت در همان مسیر در حرکت هستند و ما نیز تلاش می‌کنیم که با انسجام پیش رفته و گام سوم را در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر برداریم. 

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر سازوکار انتخاب رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: البته آقای هاشمی ویژگی‌های منحصر به فردی داشت. مثلاً در مجمع این ویژگی‌ها بین و روشن بود. تقریباً همه اعضای مجمع احترام خاصی برای آقای هاشمی قائل بودند و بنابراین جایگزین ایشان کار آسانی نیست. خوشبختانه مجمع همیشه از انسجام خوبی برخوردار بود و تصمیمات مجمع به‌اجماع بود.

عارف بر همین اساس اظهار کرد: امیدواریم این انسجام و وحدت و این مسیر ادامه پیدا کند. با توجه به اینکه دوره فعلی مجمع تشخیص مصلحت نظام در اسفندماه سال جاری به اتمام  می‌رسد و بحث‌هایی در محافل مطرح می‌شود مبنی بر اینکه منتظر بمانیم دوره تمام شود و در دوره جدیدی که تشکیل می‌شود رئیس آن مشخص شود. اما یکسری مباحث حاشیه‌ای مطرح است، آن‌هم در بحث برنامه ششم و قانون بودجه است که اگر برنامه ششم و قانون بودجه اختلاف شورای نگهبان و مجلس به مجمع ارجاع داده شود،‌ طبیعتاً‌ باید جلسات مجمع تشکیل شود که در این صورت نیاز است رئیس مجمع مشخص شود.

رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی بر همین اساس اضافه کرد: در آیین‌نامه داخلی مجمع نایب رئیس دیده نشده، با توجه به اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی نایب رئیس دارد، ولی مجمع ندارد که طبیعتاً یا باید به صورت موقت فردی این جلسات را اداره کند تا دوره جدید مجمع فرا برسد و یا احتمالاً رئیس انتخاب شود که قاعدتاً در برنامه‌های مقام معظم رهبری است که ایشان باید این شخص را تعیین کنند.

وی ادامه داد: بنده نظری در مورد شخصیت خاصی برای جایگزینی آقای هاشمی رفسنجانی نمی‌دهم؛ چراکه انقلاب ما شخصیت‌های برجسته و بزرگی دارد که افرادی هستند که همان مسیر آقای هاشمی را ادامه دهند.

عارف در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس، مبنی بر اینکه با توجه به اظهارات اخیر محسنی اژه‌ای و تشکیل پرونده حسین فریدون و ارتباط وی با مفسدین اقتصادی ازجمله دانیال‌زاده، با توجه به در دست داشتن اسناد و مدارک برخی همکاران شما در مجلس، موضع فراکسیون امید در قبال این مسئله چه خواهد بود؟ با توجه به نزدیکی مواضع سیاسی فراکسیون امید به دولت آیا این موضوع باعث خواهد شد که فراکسیون نسبت به این اتهامات سکوت کند یا خیر، اظهار داشت: در مورد تخلفات و به صورت کلی فساد، باید بگوییم که انقلاب ما نشان داد با هیچ‌کس عهد اخوت نبسته است و انتظار ما از همه رسانه‌ها این است که این مسائل را سیاسی نکنند.

وی افزود: هر کسی که تخلف کرده است باید با او برخورد شود و اصلاً ربطی به جناح ندارد و اگر جناحی شود مشکلی پیش خواهد آمد که امروز ما با آن روبرو هستیم.

رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: همه پیش‌داوری‌های سیاسی خود را مطرح می‌کنند که اکنون هم فردی وابسته به جریان دولت مرتکب خطایی شده است. سؤال اینجاست آیا در همین زمان تخلفات مربوط به جناح مقابل هم مطرح است یا خیر؟ پس چرا مطرح نمی‌شود؟ انتظار ما از شما این است که تخلفات و فسادها را اعلام کنید؛ چراکه یکی از شعارهای اصلی ما مقابله با فساد بوده به‌ویژه فراکسیون امید جزو اولویت‌هایش است که با فساد مقابله کند.

عارف  بر همین اساس اضافه کرد: فراکسیون امید بلافاصله بعد از تشکیل مجلس دهم فراکسیون شفافیت را تشکیل داد و جزو برنامه‌های برجا هم اولویت مقابله با فساد را داشتیم و به طور جدی این مسئله را به صورت یک مسئله ملی نه جناحی برخورد خواهیم کرد و به طور طبیعی اگر تخلفی در جریان اصلاحات اتفاق افتاده و باید با آن برخورد شود و انتظار ما هم این است که در جریان مقابل هم باید با همین نگاه با این مسئله مواجه باشیم.

منبع: فارس
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ساروی
|
Germany
|
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۵
0
0
به صحبت های نامتعارف توچه کنید دورویی در کلامش پیداست « هر کسی که تخلف کرده است باید با او برخورد شود و اصلاً ربطی به جناح ندارد و اگر جناحی شود مشکلی پیش خواهد آمد» نظر ایشان آن است مه با فساد بصورت ملی نگاه و برخورد شود .
حالا توجه کنید «اگر تخلفی در جریان اصلاحات اتفاق افتاده و باید با آن برخورد شود و انتظار ما هم این است که در جریان مقابل هم باید با همین نگاه با این مسئله مواجه باشیم.»
حالا جناح مقابل را پیش می کشد. این یعنی نفاق و دورویی که دقیقا خط فکری به اصطلاح اصلاح طلبان ( غرب زدگان ) وطن قروش است
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار