کد خبر: 834757
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۲
با پروژه نصب توکن‌های سخت‌افزاری در برخی دفاتر منتخب پستی، تمبر و نقش تمبر از مرسولات ثبتی پستی حذف شد.
فارس: پروژه‌های پستی امروز در آستانه دهه فجر با حضور وزیر ارتباطات افتتاح شد.

این پروژه‌ها شامل پروژه‌های هوشمندسازی،‌ عمرانی، خدمات جدید و مجموعه انتشارات است.

به این ترتیب سامانه مدیریت تجارت الکترونیک پست (GATEWAY) به بهره‌برداری رسید که این سامانه به دنبال تصویب اساسنامه شرکت ملی پست که این شرکت را به عنوان متولی حوزه تجارت الکترونیک کشور در زمینه‌های نظارت، مبادلات مالی و اجرا معرفی کرده است ایجاد شد.

این سامانه امکان ارائه زیرساخت لازم برای دریافت نرخ جابجایی مرسولات رهگیری، مدیریت، نظارت بر حمل مرسولات،‌تسویه حساب و مدیریت مالی خرید و فروش اینترنتی را برای فروشگاه‌های اینترنتی داخلی و خارجی فراهم می‌کند.

توسعه نرم‌افزار یکپارچه مبادلادت پستی در سراسر کشور امروز رونمایی شد این نرم‌افزار در راستای ارتقای کیفیت خدمات، استفاده از فناوری‌های نوین، بهبود فرایند تجزیه مبادلات و توزیع مرسولات پستی پیاده‌سازی شده است که هم اکنون 10 زیرسیستم و نرم‌افزار یک جزیره‌ای را تجمیع و یکپارچه کرده است.

سیستم اتوماسیون باجه‌های معطله در 10 مرکز استان منتخب کشور نیز امروز راه‌اندازی شد که این سیستم به عنوان یکی از زیر سیستم‌های اصلی مبادله یکپارچه پستی برای تسهیل در تعیین تکلیف مرسوله‌های معطله راه‌اندازی شده است.

سامانه هوشمند همراه نامه‌رسان در سراسر کشور نیز توسعه یافته است در این سامانه نامه‌رسان‌ها با استفاده از گوشی هوشمند روش‌های سنتی بایگانی و استفاده از دفاتر ثبت و دریافت رسید را کنار می‌گذارند.

امروز همچنین فاز نخست پروژه GNAF آغاز شد. پروژه GNAF  یا پروژه مدیریت نشانی مکان محور و استعلامات میان دستگاهی اماکن، یکی از طرح‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغی از  سوی هیات دولت است که این طرح با متولی‌گری شرکت پست نقش کلیدی در تولید و نگهداری نشانی مکان‌ها و کدهای پستی دارد.

تمبر و نقش تمبر از مرسولات ثبتی به دلیل کاهش هزینه‌های چاپ و ملزومات دستگاه‌های نقش تمبر، ساده‌سازی قبول مرسولات ثبتی، اعتباردهی از طریق خطوط تلفن و استفاده از تمبر و چاپگر برای گزارش‌گیری حذف شد.

این طرح بوسیله پروژه نصب توکن‌های سخت‌افزاری در برخی دفاتر منتخب اجرایی شده است.

خدمات قبول درخواست پلمب دفاتر تجاری روی اینترنت با همکاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و شرکت پست راه‌اندزای شده است که در این سرویس متقاضی بدون مراجعه به ادارات ثبت از طریق اینترنت درخواست خود را در سامانه ثبت و از طریق مراجعه به دفتر پستی مدارک را برای ادارات مربوطه ارسال می‌کند.

خدمات درخواست آگهی‌های مربوط به صورت جلسات خدمات ثبتی در روزنامه‌های کثیرالانتشار، سرویس پست پزشکی (شبکه ارتباطی پستی در حوزه سلامت و بهداشت) و خدمات ویژه شهروندی (سامانه 193) از دیگر خدماتی است که امروز توسعه یافتند.

همچنین از 6 پروژه عمرانی در استان‌های سمنان، فارس، خوزستان، کرمانشاه، بوشهر و ساختمان معاونت فناوری اطلاعات و تجارت الکترونیک در تهران بهره‌برداری شد.

کتاب تاریخ شفاهی شرکت ملی پست حاوی اطلاعات مدیران عامل این شرکت از ابتدا تاکنون نیز به چاپ رسیده است. این پروژه‌ها مجموعا با اعتبار 375 میلیارد ریال محقق شدند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار