کد خبر: 834699
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۷
مدیرجهاد کشاورزی نمین:
مدیرجهاد کشاورزی شهرستان نمین گفت: امسال ۲۳ هزار هکتار از اراضی شهرستان نمین به کشت گندم اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل،محمد حسنی در جلسه بررسی وضعیت اراضی شهرستان نمین اظهار داشت: بیش از 35 درصد مزارع کشت پائیزه گندم از بذر اصلاح شده استفاده کرده است و مابقی نیز از بذور اصلاح شده که طی سالهای گذشته خریده‌اند،  می‌توانند بعد از ضد عفونی استفاده کنند.

وی افزود: امسال بیش از 100 تن بذر اصلاح شده گندم در بین زارعان توزیع شده و سالانه به طور متوسط 23 هزار هکتار از اراضی این شهرستان به زیرکشت زراعت گندم اختصاص می‌یابد و باید توجه داشته باشیم که نقش تامین به موقع بذر سالم در تولید کمی و کیفی محصول غیرقابل انکار است.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان نمین گفت: خوشبختانه در سال‌های اخیر ارقام متنوعی با قابلیت‌های متناسب با شرایط آب و هوایی منطقه اصلاح و معرفی شده است که امیدواریم بتوانیم ارقام بیشتری را با شرایط آب و هوایی اصلاح و معرفی کنیم تا به پیشرفتهای بزرگی در بخش کشاورزی این شهرستان برسیم.

حسنی تصریح کرد: با توجه به محدودیت منابع آبی، نگرش کلی به استفاده از ارقامی که نیاز آبی کمتری داشته، معطوف و در این خصوص گام‌های موثری برداشته شده است و تمامی بذور مورد استفاده زارعان برای جلوگیری از شیوع بیمارهای مربوطه ضدعفونی شده است و از کشاورزان منطقه می‌خواهیم که نهایت همکاری را با کارشناسان ترویج در مراحل داشت و برداشت گندم داشته باشند.

وی بیان کرد: امیدواریم با همکاری و مشارکت همه‌جانبه مسئولان و دستگاههای اجرایی مرتبط بتوانیم بخش کشاورزی منطقه را دچار تحول بزرگی کرده و به پیشرفتهای بزرگی در این حوزه برسیم و از ظرفیتهای شهرستان نمین به نحو احسن در راستای توسعه و پیشرفت منطقه استفاده کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر