کد خبر: 834692
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۸
مدیرکل زندانهای اردبیل:
مدیرکل زندانهای استان اردبیل گفت: امسال ۵۰ درصد از زندانیان در استان اردبیل از آموزشهای فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شدند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل،مراد فتحی در جلسه اشتغال اداره کل زندانهای استان که با حضور مسئول اشتغال و حرفه‌آموزی اداره کل، کارشناسان مربوطه و مدیر دفتر نمایندگی بنیاد تعاون در اردبیل برگزار شد اظهار داشت: امسال، 50 درصد محکومان زندانهای استان اردبیل در دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای شرکت نموده و از این آموزشها بهره‌مند شده‌اند.

وی افزود: با توجه به این‌که گسترش فعالیت‌های اشتغال و حرفه‌آموزی در بین زندانیان استان اردبیل می‌تواند گام موثری در راستای بهبود وضعیت روانی و روحی آنان شود، علاوه بر آن نیز می‌تواند پس از آزادی این افراد موثر واقع شود، به گونه‌ای که این افراد می‌توانند با داشتن توانمندی و خودکفایی مناسب و قابل قبول در جامعه به خدمت‌رسانی بپردازند و شاهد کاهش آسیبهای اجتماعی باشیم.

مدیرکل زندانهای استان اردبیل گفت: طبق آخرین بررسی‌های انجام یافته در حال حاضر گواهینامه حرفه‌آموزی برای 45 درصد از محکومان زندانهای استان صادر شده که امیدواریم بتوانیم آموزش و اجرای برنامه‌ها را در زندانهای اردبیل بیش از پیش افزایش داده و تداوم بخشیم.

فتحی بیان کرد: با توجه به این‌که اشتغال بدون آموزش حرفه به هیچ وجه محقق نمی‌شود، بنابراین ضروری است که مددجویانی که علاقمند به اشتغال در زندان هستند به سمت کارگاههای حرفه‌آموزی با توجه به علایق و نیازمندی‌های خود هدایت شوند و از کلاسها و آموزشهای لازم بهره‌مند گردند.

وی تصریح کرد: در مدت 9 ماهه  امسال در 48 عنوان رشته 64 مورد دوره حرفه‌آموزی برگزار شده و پس از شرکت در آزمونهای مهارتی، 85درصد از شرکت‌کنندگان موفق به اخذ مدرک معتبر از سازمان آموزشهای فنی و حرفه ای استان شدند و برخی از دوره‌ها نیز هم‌اکنون در حال برگزاری است که نتایج آن پس از اخذ آزمون عواقبا اعلام خواهد شد.

مدیرکل زندانهای استان اردبیل افزود: خوشبختانه عملکرد زندانیان در رابطه با شرکت در دوره‌های حرفه‌آموزی بسیار مطلوب و مناسب بوده و توانسته‌ایم به بسیاری از اهداف خود در راستای توانمندی و ارتقای سطح حرفه‌آموزی آنان برسیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر